L'Iberian Chapter del PRME es reuneix a la UPF-BSM per debatre el seu pla estratègic 2022-2025

20 Febrero - 2023
Meeting PRME Iberian Chapter

Liderant la integració de la sostenibilitat a les escoles de negoci d'Espanya i Portugal

El PRME (Principles for Responsible Management Education) és una iniciativa que compta amb el suport de l'ONU per promoure la sostenibilitat a les escoles de negocis de tot el món. En aquest context, el PRME Iberian Chapter, del qual el Marcos Eguiguren, Associate Provost de la UPF-BSM, director de la Càtedra de Finances Sostenibles i professor de la UPF-BSM, és vicepresident, va celebrar una reunió de treball el 07 de febrer passat a les instal·lacions de la UPF Barcelona School of Management.

Durant aquesta jornada de treball es va posar especial focus a debatre el seu pla estratègic a mitjà i llarg termini, així com a les activitats que l'agrupació preveu organitzar en un futur proper.

Marcos Eguiguren assenyala que "la principal fita tangible que ha aconseguit aquesta agrupació, a més de la seva pròpia constitució i estabilitat, és la creació d´un pla estratègic a tres anys vista, que ja s´ha començat a implementar creant instruments de valor per als signants". En efecte, ja s'han organitzat alguns webinars on s'han pogut compartir millors pràctiques, intercanviar posicions i iniciar un procés de reflexió conjunta.

Pel professor Eguiguren, que la UPF-BSM participi en aquesta iniciativa no és una opció, sinó una obligació: “una escola de negocis que parla del planetary well-being a la seva missió i en la seva visió està obligada a estar en aliances internacionals que defensen aquesta mateixa posició. I el PRME em sembla el grup perfecte per fer-ho, per utilitzar el management en positiu”.

Per la seva banda, Luís Veiga, professor de la Nova School of Business and Economics de Lisboa i president de l'Iberian Chapter del PRME, ho veu de manera semblant, i després de la reunió de treball va declarar que “els principals objectius del pla estratègic 2022-2025 resideixen a buscar suports des del màxim nivell, des dels consells de direcció de les escoles, i maximitzar el nombre de membres a la Península Ibèrica. Una altra ambició més a llarg termini seria mesurar i comunicar tot el que fem en relació amb la sostenibilitat per inspirar altres institucions”.

El professor Veiga considera que cal predicar amb l'exemple “per convèncer i influir tots els signants ibèrics a emprendre aquest viatge cap al desenvolupament sostenible ia integrar a les seves activitats i programes acadèmics els Objectius per al Desenvolupament Sostenible, així com l'ambició que aquests comporten. La nostra visió com Iberian Chapter és convertir-nos en una xarxa líder capaç d'accelerar el diàleg i implementar una educació responsable a les institucions d'educació superior de la Península”.

The Principles for Responsible Management Education (PRME)

The Principles for Responsible Management Education (PRME) és una iniciativa creada el 2007, amb el suport de l'Organització de les Nacions Unides (ONU), que té com a objectiu principal promoure la sostenibilitat en centres educatius de tot el món.

Per això, el PRME segueix sis grans principis (Propòsit, Valors, Mètode, Investigació, Aliances i Diàleg) amb què es proposa que els seus membres, més de 800 escoles de negocis, transmetin als seus estudiants les competències necessàries per equilibrar els objectius econòmics amb els de sostenibilitat, fent un èmfasi especial en els 17 Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS) plantejats per l'ONU, alhora que busca alinear les institucions acadèmiques amb el treball de la iniciativa UN Global Compact.

La UPF Barcelona School of Management es va adherir al PRME el 2008, només un any després de la seva creació. Des de llavors, ha anat implementant els seus sis principis en la docència i la formació dels seus estudiants. El 2021, el PRME va constituir la seva agrupació ibèrica, l'Iberian Chapter, que agrupa més de 30 escoles de management espanyoles i portugueses membres de l'associació, entre elles la UPF-BSM.

El fet de formar part del model de govern de l'Iberian Chapter reforça de manera exponencial el compromís de l'escola amb el PRME, així com el compliment de la missió de la UPF-BSM: preparar líders capaços de gestionar empreses, institucions i projectes, promovent la innovació, la transformació social, el compromís amb la cultura i el benestar global.