L'escriptor Antonio Muñoz Molina i la poeta María Negroni seran professors habituals del Màster en Creació Literària

13 Febrero - 2019
Antonio Muñoz Molina
  • Muñoz Molina aconsella als estudiants del programa: "escriure, llegir i fixar-se en el món"
  • Amb María Negroni s'inicia una col·laboració estable entre el Màster d'Escriptura Creativa de la UNTREF de Buenos Aires i el programa de la UPF Barcelona School of Management

El Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management – Universitat Pompeu Fabra ha tancat la setmana de la millor manera possible. L'escriptor i acadèmic Antonio Muñoz Molina ha impartit per segon any consecutiu una classe magistral als alumnes, consolidant-se d'aquesta manera com a professor permanent del programa. Després d'oferir la seva lliçó magistral, l'escriptor explicava com sol estructurar aquestes classes. L'autor de novel·les com La noche de los tiempos o El viento de la luna va destacar la importància "d'imbuir la lectura de llibres fonamentals de la manera més completa possible". Muñoz Molina explica que escull novel·les curtes que tinguin un gran valor "perquè permeten fer-ne un estudi més detallat". A partir d'aquí condueix els alumnes en una lectura des de la plena atenció per tal d'esbrinar com estan construïdes. "De la mateixa manera que observem com es fa una cadira perquè no caigui". Muñoz Molina defensa que "llegir és una part fonamental per aprendre l'ofici d'escriure" i regala tres consells a aquelles persones que volen endinsar-se en el món de la creació literària: "escriure, llegir i fixar-se en el món".

D'altra banda, el màster ha comptat amb la presència de María Negroni, poeta, escriptora, doctora i directora de la Maestría en Escritura Creativa de la UNTREF de Buenos Aires. Negroni va impartir també una lliçó magistral i ho continuarà fent. D'ara en endavant serà professora habitual del màster de la UPF Barcelona School of Management. "Amb aquesta col·laboració es dona el toc de sortida a un intercanvi estable entre els dos programes iberoamericans d'escriptura creativa més prestigiosos" explica Jordi Carrión, director del Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management.