La UPF entre les 3 millors universitats en el rànquing d\'El Mundo

9 Mayo - 2007

La UPF puja al podi del rànquing d\'universitats d\'El Mundo
La Universitat Pompeu Fabra s\'ha situat, per primera vegada, entre les tres primeres posicions del rànquing \\\\\\\"50 carreras\\\\\\\" del diari El Mundo. Així, la UPF ocupa la tercera posició en el rànquing general de les universitats públiques espanyoles, per darrere de les universitats Politècnica de Madrid i Complutense, segons la classificació que avui publica aquest diari. La UPF ha pujat dues posicions respecte a l\'edició anterior del rànquing, en què havia ocupat la cinquena posició global.

El rànquing classifica els millors centres universitaris espanyols ?71 públics i privats de tot l\'Estat? que imparteixen les cinquanta carreres de primer cicle més demandades pels estudiants el passat mes de juny, i de cadascuna d\'elles en destaca les cinc millors universitats on s\'imparteixen. Set titulacions de la UPF ocupen la primera posició: Ciències Empresarials, Ciències Polítiques, Comunicació Audiovisual, Dret, Economia, Humanitats i Relacions Laborals. Administració i Direcció d\'Empreses apareix en segon lloc i Traducció i Interpretació és a la cinquena posició.

Aquests resultats tenen especial rellevància si es té en compte que la UPF només imparteix catorze de les cinquanta titulacions recollides en el rànquing, fet que certifica l\'alt nivell del conjunt de les carreres ofertes per la Universitat. El Mundo destaca que la UPF és una universitat \\\\\\\"jove, petita i excel·lent, que trenca molt motllos de la universitat pública\\\\\\\". També valora com a aspectes positius que ha sabut atreure els millors docents i els bons estudiants, als quals exigeix alta dedicació.

La classificació obtinguda per les titulacions que apareixen al rànquing del 2007 i respecte a l\'edició de l\'any 2006 és la següent:
? Administració i Direcció d\'Empreses: conserva la segona posició
? Ciències Empresarials: passa del segon al primer lloc
? Ciències Polítiques i de l\'Administració: manté la primera posició
? Comunicació Audiovisual: conserva la primera posició
? Dret: passa del segon al primer lloc
? Economia: manté la primera posició
? Humanitats: conserva la primera posició
? Relacions Laborals: manté la primera posició
? Traducció i Interpretació: manté el cinquè lloc

Criteris de selecció del rànquing
L\'informe, que El Mundo publica per setena vegada, presenta les dades de 45 universitats espanyoles, de les 71 possibles. Ha considerat 25 criteris valoratius, repartits en tres grans apartats. El primer és un qüestionari a 2.000 professors de tot Espanya (amb una ponderació del 40%). El segon apartat recull les dades de la pròpia universitat ?demanda universitària, recursos humans, recursos físics, pla d\'estudis, resultats i informació de context? (que suposen el 50% de la valoració final). Enguany s\'han inclòs dos criteris que valoren l\'adaptació de les universitats a l\'Espai Europeu d\'Ensenyament Superior.
Finalment, també es tenen en compte diferents indicadors externs, que puntuen conjuntament un 10%, com ara resultats de rànquings internacionals, informes de l\'Aneca, memòries d\'autoavaluació dels centres, o resultats d\'informes d\'universitats espanyoles, entre d\'altres.

> Rànquing d\'El Mundo on apareixen les titulacions de la UPF (11 pàgines, document en pdf):
> Rànquing complet d\'El Mundo (23 pàgines, document en pdf):