La UPF-BSM i la consultora SDG Group creen una càtedra sobre Data Economy

14 Enero - 2020
  • Entendre les regles de l'economia de dades esdevé cada vegada més important per a tota mena de companyies
  • La col·laboració entre SDG Group i la UPF Barcelona School of Management té com a objectiu ampliar el coneixement i la recerca sobre l'economia de dades

L'Economia de les Dades s'està convertint a passos accelerats en un nou paradigma. Posseir dades de qualitat sobre els consumidors, els clients, el sector, l'ús del producte o servei, les operacions, la producció, la gestió, etc. i comptar amb una cultura analítica i metodologies sòlides i potents capaces no sols d'acumular dades sinó d'analitzar i oferir coneixement de negoci, suposa un avantatge competitiu essencial per a les empreses i les organitzacions. L'explotació intel·ligent de les dades és clau per a la presa de decisions.

No obstant això, la incorporació progressiva de noves tecnologies (internet de les coses, intel·ligència artificial, robòtica, cloud computing, blockchain, etc.) i la seva potenciació en el món de les dades demanda constantment nous mètodes analítics per a explorar i explotar les dades existents en el marc empresarial aplicant el mètode científic.

Amb la finalitat de generar coneixement sistematitzat sobre Data Economy i extreure aprenentatges per a la presa de decisions estratègiques dins dels diferents sectors empresarials, la consultora SDG Group, Boutique Global de Data & Analytics, i la UPF Barcelona School of Management han creat la càtedra en Data Economy. El naixement d'aquesta càtedra és una aposta estratègica per a estudiar i definir noves necessitats del mercat i traslladar coneixement als diferents grups d'interès. A més, la càtedra atorgarà beques i pràctiques professionals als estudiants de la UPF Barcelona School of Management amb la finalitat de formar capital humà especialitzat en Data Economy.

La UPF Barcelona School of Management es compromet a destinar personal docent i investigador a generar recerca i transferència de coneixement entorn a Data Economy i Ètica en Business Analytics i totes les seves possibles aplicacions. La càtedra contempla, a més, el desenvolupament d'activitats de divulgació com a jornades i conferències.

La càtedra en Data Economy tindrà una durada de tres anys i la seva directora serà Susana Domingo, responsable de l'Àrea acadèmica d'Estratègia i Emprenedoria de la UPF Barcelona School of Management i codirectora del MBA.

firma convenio