La UPF-BSM entra per primer cop al QS Executive MBA Ranking

14 Julio - 2023
UPF-BSM, Edificio Balmes, entrada a la escuela

La UPF Barcelona School of Management ha estat inclosa per primera vegada al rànquing “Executive MBA 2023” publicat per QS, una de les classificacions del sector de la educació superior més consultades del món.

El reconegut rànquing ha analitzat, en aquesta setena edició, un total de 200 escoles de negocis a nivell mundial i està liderat enguany per escoles de reconegut prestigi internacional com IESE, HEC Paris, London Business School, INSEAD o ESADE entre d’altres. Per tant, aquest reconeixement situa a l’Executive MBA de la UPF-BSM a l'elit mundial en formació a directius.

José Manuel Martínez-Sierra, director general de la UPF-BSM,  celebra aquesta fita que “avala la nostra estratègia a llarg termini i ens ajuda a seguir construint un futur en sintonia amb el procés de modernització, professionalització i internacionalització que estem duent a terme.”

Un rànquing que ens posiciona entre l’elit global de les escoles de negocis

La metodologia del rànquing consisteix en una valoració de cinc variables: la reputació de cara els empresaris, la valoració del programa per la comunitat acadèmica, el perfil executiu dels estudiants, els resultats professionals dels graduats i la diversitat del grup acadèmic.

Els programes Executive MBA han de tenir, a més, una de les acreditacions internacionals AACSB, AMBA, EQUIS. Aquest requisit assegura el compliment dels estàndards internacionals de qualitat i rigor acadèmic i ens posiciona entre l'elit de les escoles de negocis a escala mundial.

La UPF Barcelona School of Management ha aconseguit situar-se per sobre de la mitja d’escoles de negocis en qüestions com la nostra reputació en el món acadèmic i la diversitat dels nostres grups acadèmics.

“Aquest reconeixement és fruit de l'esforç i rigorositat de molts anys al capdavant del programa. Estic molt orgullosa que el nostre programa es posicioni a l'elit dels millors Executive MBA del reconegut rànquing QS” ha afirmat Susana Domingo Pérez, directora del programa.

Seguim traçant el camí cap a l’excel·lència internacional

La UPF Barcelona School of Management ha iniciat els darrers anys un procés de persecució de l'excel·lència acadèmica que va donar els seus primers fruits el 2021, amb l'acreditació AMBA, i el 2022, amb la d'EQUIS, considerades les dues acreditacions acadèmiques més importants a nivell internacional, i que per tant certifiquen la qualitat acadèmica de les institucions sota rigorosos estàndards internacionals.

L'Escola actualment es troba en un procés de transformació amb l'objectiu de convertir-se en la primera escola de negocis vinculada a una universitat de l’Estat a aconseguir les tres principals acreditacions internacionals del sector Higher Education, l’anomenada triple Crown, al qual només han accedit l’1% d'escoles a nivell mundial. Per aconseguir aquesta fita serà necessària la obtenció de l’acreditació AACSB, de la qual ja estem en procés.