La BSM i l'IIVEE creen la càtedra Economia, Empresa i Pensament per impulsar la competitivitat de l'Arc Mediterrani

18 Julio - 2019
  • L'objectiu de la càtedra és realitzar estudis d'economia i empresa de l'euroregió de l'Arc Mediterrani, territori amb un pes econòmic molt rellevant.
  • A l'acte de signatura del conveni han participat el rector de la UPF, Jaume Casals; i el president de l'IIVEE, Antoni Serra Ramoneda.

La UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra i l'IIVEE (Institut Ignasi Villalonga d'Economia i Empresa) han creat la Càtedra d'Economia, Empresa i Pensament. Aquesta càtedra té per objectiu realitzar estudis d'economia i empresa de l'EURAM, Euroregió de l'Arc Mediterrani, que permetin conèixer els factors que poden impulsar la seva competitivitat i traslladar les reflexions als principals grups d'interès. La zona de l'EURAM és una gran regió econòmica d'Europa amb un fort teixit empresarial, que concentra el 40% de les exportacions i de la producció industrial que es genera anualment a l'Estat espanyol. Es un territori amb un pes econòmic molt rellevant ja que la part espanyola representa al voltant del 37% del total del PIB de l'Estat espanyol.

A l'acte de signatura del conveni entre la UPF Barcelona School of Management i l'IIVEE han participat el rector de la UPF, Jaume Casals, i el president de l'IIVEE, Antoni Serra Ramoneda.

La Càtedra ha de permetre fer un seguiment de la salut econòmico-financera del territori i del teixit empresarial de l'Euroregió i identificar oportunitats que impulsin el seu desenvolupament i la seva sostenibilitat.

Entre els primers estudis que es duran a terme s'inclouen un diagnòstic de la capacitat dels territoris de l'EURAM per a generar benestar per a la població i detectar oportunitats de millora tant en polítiques públiques com en iniciatives del teixit empresarial. La càtedra també analitzarà qüestions transcendentals de l'economia com l'estat de les infraestructures (ferroviàries i carreteres), l'impacte de la 4a Revolució Industrial (internet, Big Data, impressió 3D, drons, Intel·ligència Artificial...) o el creixement turístic i el seu impacte en el mediambient i en la societat.

La UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra té com a finalitat fundacional promoure el progrés de la societat i contribuir-hi a través de la formació de professionals i organitzacions en diferents àmbits, tot realitzant activitats de docència, recerca aplicada i transferència de coneixement.

La Càtedra d'Economia, Empresa i Pensament tindrà una durada de tres anys i el seu director serà Salvador Estapé, professor de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra.