Judit Carrera als graduats BSM: 'Cal reivindicar la idea de futur convertint-nos en agents per a la transformació del món'

11 Julio - 2019
  • Més de 3.300 persones van assistir als actes de graduació de la UPF Barcelona School of Management
  • Els graduats van rebre el seu diploma commemoratiu de la mà dels directors acadèmics

El pati de l'edifici Roger de Llúria del Campus de Ciutadella va ser un any més l'escenari de la gala de graduació dels estudiants de màster i postgrau de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra. L'acte de graduació va reunir en dos dies, 8 i 9 de juliol, al voltant de 3.300 persones entre graduats, familiars i professors i va comptar com a convidada especial amb la politòloga, gestora i promotora cultural Judit Carrera, directora general del CCCB.

Carrera va captivar el públic amb un discurs compromès, personal i que va incitar a la reflexió. 'Vivim temps d'incerteses profundes. Les grans estructures que articulaven les vides dels nostres pares, o dels vostres avis, s'han esvaït. La religió, la família o la feina per a tota la vida ja no són els elements que guien la nostra existència i els dóna identitat i sentit. La modernitat s'ha tornat líquida i imprevisible. El resultat de tots aquests canvis és que avui vivim en un món d'incertesa radical i necessitem més que mai noves eines per interpretar el present i il·luminar el futur. I aquí és on el bagatge educatiu que teniu, i que avui no acaba perquè l'haureu d'anar alimentant per adaptar-vos a aquest entorn canviant, serà fonamental'

La directora del CCCB va demanar als graduats cura per tres temes fonamentals: el canvi climàtic, la defensa dels fets i el valor de les paraules en detriment dels fakesnews i els valors socials. 'A les vostres futures feines, siguin de l'àmbit que siguin, aspireu sempre a convertir-vos en un pont. A unir més que dividir; a construir més que a destruir, a comunicar més que a aïllar. D'aquí el valor de la literatura i les humanitats. Les humanitats ens ajuden a entrenar la nostra habilitat per veure més enllà de qui som i per vincular-nos a altres que no coneixerem mai per prendre consciència que, en definitiva, compartim el món'.

Precisament, el valor de les humanitats va centrar també el discurs del comissari de l'estratègica del grup UPF, el professor Carles Ramió, i del degà de la UPF Barcelona School of Management, Oriol Amat. 'Als professionals ens manca més formació humanística i competències en les 3C: competències professionals, creativitat i compromís', va assenyalar Ramió.

'Pensem que la cultura ens ofereix eines pera desxifrar un món cada cop més complex. Els robots no ens trauran la feina, però ens la canviaran molt. Per això, és tan important la capacitat de seguir aprenent durant tota la vida, la curiositat, la resiliència i tenir una actitud positiva. Si hem complert la nostra missió, ajudareu les vostres organitzacions a millorar en tres dimensions: l'econòmica, la social i la mediambiental', afegí Amat, qui va felicitar tots els graduats de la UPF Barcelona School of Management, desitjant-los grans èxits i recordant-los que ja formen part de l'ecosistema de talent de la UPF Barcelona School of Management. 'Aquest no és un acte de comiat, sinó de benvinguda, ja que ara ja passeu a formar part de la comunitat d'Alumni'.

L'acte, presentat per la professora Emma Rodero, va servir perquè els graduats rebessin el seu diploma commemoratiu de la mà dels directors acadèmics i va comptar també amb l'actuació de la coral de la UPF que va interpretar el tradicional Gaudeamus. La celebració va acabar al patí de l'edifici Jaume I de la Universitat amb l'slowmotion, el cocktel, la música i els photocalls. Una gala de graduació a l'alçada dels grans professionals i acadèmics que conformen la UPF Barcelona School of Management.