José M. Martínez-Sierra, nou director general de la UPF Barcelona School of Management

22 Febrero - 2021
José M. Martínez-Sierra

"Amb modèstia i treball, entre tots, farem que la UPF-BSM sigui una World Class School de Management reconeguda i respectada internacionalment"

José M. Martínez-Sierra ha iniciat aquest 2021 com a nou director de la UPF Barcelona School of Management. Martínez-Sierra arriba a l'Escola després de pràcticament una dècada a la Universitat Harvard i havent estat amb anterioritat liderant l'educació superior a escala nacional i internacional.

El nou director general afirma que "comptem amb un gran equip humà i estem en la millor universitat del país, per això, amb modèstia i treball, entre tots, farem que la UPF-BSM sigui una World Class School de Management reconeguda i respectada internacionalment".

Martínez Sierra és politòleg, sociòleg, advocat i doctor en Dret (Doctor Europeus) i va obtenir el seu tenure a la Complutense l'any 2003 i una Jean Monnet Chair en European Law l'any 2004. Durant la seva estada a Harvard ha exercit de faculty director del RCC en aquesta universitat i ha desenvolupat múltiples activitats i iniciatives en tots els vèrtexs del triangle del coneixement als Estats Units d'Amèrica, havent estat reconegut per la seva excel·lència docent a Harvard College, dirigint rellevants grups d'estudi, obtenint projectes competitius internacionals i la prestigiosa Jean Monnet ad personam Chair in European Union Law and Government, que s'incorpora amb ell a la UPF Barcelona School of Management. Amb anterioritat, Martínez-Sierra havia exercit diverses responsabilitats en el Govern d'Espanya, entre elles, assessor de dos ministres responsables de la cartera d'Educació, director general de l'Agència d'Internacionalització de les Universitats i director general de Relacions Internacionals.

El rector de la Universitat i president de la UPF Barcelona School of Management, Jaume Casals, en una missiva de presentació del nou director general a la comunitat UPF-BSM ha afirmat que "no tinc dubtes que amb la incorporació d'en José Manuel al lideratge del nostre equip, aconseguirem l'ambiciós objectiu de convertir la UPF Barcelona School of Management en una Escola de classe mundial, reconeguda i respectada internacionalment. Estic convençut que tothom compartim la satisfacció per aquesta decisiva incorporació, igual que la nostra determinació de donar-li tot el suport que requereixi en tan important desafiament".

El degà de la UPF-BSM, el professor Oriol Amat, ha destacat la seva energia i capacitat d'adaptació en tots els fronts: el català, la filosofia de l'Escola i la coordinació amb l'equip actual. "Estic particularment content de la sintonia que en José Manuel i jo tenim amb relació a la importància estratègica que les acreditacions internacionals i la internacionalització del faculty tindran en el futur de la nostra Escola", ha afegit el degà.

El professor Andreu Mas-Colell, com a membre de l'International Advisory Council de la UPF-BSM, explica que ha tingut "l'oportunitat de conèixer en José Manuel en el marc de diverses activitats a la Universitat Harvard. Per això he comprovat de primera mà el seu bon fer en un context d'excel·lència universitària i molt exigent que conec bé".

L'anterior rector i membre del Consell de la UPF-BSM, el professor Josep Joan Moreso, ha recordat: "Vaig conèixer en José Manuel en el marc de la política universitària estatal, quan jo liderava la política acadèmica de la CRUE i ell era un alt càrrec de l'Administració General de l'Estat. Després el vaig retrobar en el marc de les meves activitats investigadores als Estats Units quan ell era a Harvard. Per això, havent-lo vist actuar en diferents contextos i països, puc afirmar que hem incorporat el lideratge que necessitàvem, versàtil, molt qualificat i altament internacionalitzat".

El nou director general ha ocupat diversos llocs de responsabilitat a la Universitat Harvard, així com a escala nacional i internacional

Martínez-Sierra ha exercit diverses funcions en consells executius internacionals i nacionals i en llocs d'assessorament en educació, investigació i innovació. Entre altres, president del Grup d'Alt Nivell de la Unió Europea sobre Polítiques d'Educació i Formació, membre del Comitè de Política Educativa de l'OCDE i president del Grup de Seguiment de Bolonya. Va ser el representant a la UNESCO per a temes d'Educació Superior i membre del Consell Assessor de les Metes Educatives Iberoamericanes 2021 i, igualment, de la Comissió Assessora Principal de l'Organització Andrés Bello per a la integració educativa, científica, tecnològica i cultural llatinoamericana. Ha estat president de la Comissió Internacional del Programa Campus d'Excel·lència Internacional i membre del Consell Espanyol d'Universitats, del High Council del European University Institute i de la Comissió Fulbright. Com a gestor de coneixement, ha dirigit i participat en diverses negociacions i implementacions de polítiques i projectes internacionals en més de 50 països i organitzacions internacionals. Entre elles, hi ha l'estratègia Europa 2020 de la UE per a un creixement intel·ligent sostenible i inclusiu, els Objectius educatius 2021 de l'Organització d'Estats Iberoamericans, l'Estratègia d'Internacionalització de les Universitats de la UE i l'Estratègia de la Dimensió Social de l'Educació Superior de la UE.

El nou director general emprèn ara, junt amb el degà Oriol Amat, el lideratge de la UPF-BSM. Entre les prioritats que s'ha marcat el nou director general hi ha la de donar un impuls a l'estratègia d'internacionalització de l'Escola. En aquest sentit, la UPF-BSM ha rebut recentment l'acreditació AMBA i es prepara per aconseguir l'EQUIS.