El rector dona la benvinguda al nou director general

5 Febrero - 2021

Carta del rector de la UPF, Jaume Casals, a la comunitat UPF-BSM per a presentar el nou director general, José Manuel Martínez-Sierra

José Manuel Martínez-Sierra

Estimats membres de la comunitat UPF Barcelona School of Management,

Aquesta setmana, en reunió ordinària del Patronat de la nostra Escola, he tingut l'honor de presentar oficialment al professor Dr. José Manuel Martínez-Sierra com a nou director general de la nostra Escola. Una vegada produït aquest important tràmit formal, volia comunicar-vos personalment la bona notícia de la incorporació d'en José Manuel al lideratge de la nostra Escola.

La incorporació d'en José Manuel culmina un llarg i meditat procés de selecció. Aquest procés aspirava a aconseguir un candidat que combinés un perfil acadèmic elevat amb una contrastada experiència nacional i internacional, tant en el lideratge de l'educació superior com en la gestió del coneixement. El treball ben fet de moltes persones ha donat el seu fruit. Per això, voldria agrair la bona labor realitzada a totes les persones que han participat en aquest procés de selecció, especialment als membres del Consell Rector de l'Escola i al seu degà Oriol Amat.

En José Manuel s'incorpora a la nostra Escola després de pràcticament una dècada a la Universitat Harvard. Durant aquest període ha desenvolupat múltiples activitats i iniciatives en tots els vèrtexs del triangle del coneixement als Estats Units d'Amèrica, havent estat reconegut per la seva excel·lència docent a Harvard College, dirigint rellevants grups d'estudi, obtenint projectes competitius internacionals i la prestigiosa Jean Monnet ad personam Chair, que s'incorpora amb ell a la nostra Escola. Amb anterioritat, en José Manuel havia exercit diverses responsabilitats en el Govern Central, entre elles, assessor de dos ministres responsables de la cartera d'Educació, director General de l'Agència d'Internacionalització de les Universitats i director General de Relacions Internacionals.

En José Manuel ha estat, entre altres, president del Grup d'Alt Nivell de la Unió Europea sobre Polítiques d'Educació i Formació, membre del Comitè de Política Educativa de l'OCDE i president del Grup de Seguiment de Bolonya. Va ser el representant a la UNESCO per a temes d'Educació Superior i membre del Consell Assessor de les Metes Educatives Iberoamericanes 2021 i, igualment, de la Comissió Assessora Principal de l'Organització Andrés Bello per a la integració educativa, científica, tecnològica i cultural llatinoamericana. Ha estat president de la Comissió Internacional del Programa Campus d'Excel·lència Internacional i membre del Consell Espanyol d'Universitats, del High Council del European University Institute i de la Comissió Fulbright.

Sempre ha estat el meu desig aconseguir que la UPF Barcelona School of Management sigui una Escola de negocis de classe mundial, que formi a líders empresarials i públics globals amb una empremta humanística. Des de la incorporació del degà Oriol Amat al seu lideratge, l'Escola ha aconseguit assoliments decidits en aquesta direcció, entre ells, l'obtenció de la prestigiosa acreditació AMBA i el llançament de l'acreditació EQUIS. No tinc dubtes que amb la incorporació d'en José Manuel al lideratge del nostre equip, aconseguirem l'ambiciós objectiu de convertir la UPF Barcelona School of Management en una Escola de classe mundial, reconeguda i respectada internacionalment.

Estic convençut que tots compartiu la nostra satisfacció per aquesta decisiva incorporació, igual que la nostra determinació de donar-li tot el suport que requereixi en tan important desafiament.

Amb tot l'afecte, vostre

Jaume Casals,