La UPF Barcelona School of Management inaugura un nou curs marcat per la docència híbrida

28 Septiembre - 2020

La UPF Barcelona School of Management ha inaugurat aquest dilluns el curs acadèmic 2020-2021, que estarà regit per un model de docència híbrida per encarar el que serà un nou any excepcional derivat de la COVID-19. Anna Gener, presidenta i CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona i patrona de la Fundació Museu Picasso, ha estat l'encarregada de pronunciar la lliçó inaugural amb què ha reflexionat sobre els 'protagonistes del món post-pandèmia'.

"Sou una generació que heu patit crisis importants: l'econòmica i financera del 2008 i la crisi derivada de la pandèmia en la qual estem immersos", ha expressat Gener en al·lusió a la promoció que des d'aquest dilluns forma part de la comunitat UPF-BSM. Tanmateix, la presidenta i CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona ha valorat que, en aquest entorn insòlit, els nous estudiants han pres una decisió valenta: "heu decidit continuar estudiant i preparant-vos per convertir-vos en els i les líders d'un món que serà diferent del qual havíem conegut fins ara".

"En aquest entorn insòlit heu pres una decisió valenta: heu decidit continuar estudiant i preparant-vos per convertir-vos en els i les líders d'un món que serà diferent del qual havíem conegut fins ara".

Anna Gener, presidenta i CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona

Gener, que ha estructurat la seva lliçó al voltant de tres idees clau -les grans transformacions presents i futures, els aprenentatges individuals derivats de la pandèmia i el relat personal post covid-19-, ha destacat la importància de les emocions com l'empatia o la solidaritat. Qualitats que, ha dit, "no consten als currículums però que són imprescindibles per canviar i liderar el món futur". En aquest sentit, la CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona ha animat l'alumnat a convertir-se en persones que, malgrat les dificultats, "cuidin d'elles mateixes i dels altres". "Penseu que, algun dia, us sentireu orgullosos de com vau afrontar aquest moment tan dolorós i us recordareu com a persones que van continuar el seu camí malgrat totes les dificultats", ha conclòs.

Transformar el món que ve

Durant el seu discurs, Gener ha subratllat la necessitat de transformar el món que ve cap a un entorn més sostenible i ètic basat en els postulats del Green New Deal i en què sector públic i l'àmbit privat treballin braç a braç cap a un món on la legítima rendibilitat empresarial estigui alineada amb el compromís social. En definitiva, un nou paradigma que protagonitzaran els alumnes que han confiat la seva formació a la UPF BSM.

"Volem impactar en la societat aportant valor a través d'una concepció del management que prioritza accents com la innovació i la transformació, l'humanisme tecnològic, la intervenció cultural, la responsabilitat ètica i el benestar global", ha exposat Oriol Amat, degà de la UPF Barcelona School of Management. "La missió proposada pretén que tant les empreses com els estudiants de la UPF BSM desenvolupin un progrés satisfactori i assumeixin un paper protagonista dins del seu àmbit d'acció", ha emfatitzat el degà.

"Volem impactar en la societat aportant valor a través d'una concepció del management que prioritza accents com la innovació i la transformació, l'humanisme tecnològic, la intervenció cultural, la responsabilitat ètica i el benestar global".

Oriol Amat, degà de la UPF Barcelona School of Management

Al seu torn, el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Jaume Casals, ha recordat que la UPF és "una de les millors universitats europees en aquests moments" d'acord amb els rànquings. "La vostra elecció és una elecció excel·lent", ha reiterat. De fet, en l'edició 2021 del World University Rankings, la UPF es posiciona com la millor universitat d'Espanya segons el Times Higher Education i es manté per sisè any consecutiu entre les primeres 200 posicions a escala global. El passat mes de juny, a més, el THE Young University Ranking va situar per primera vegada la Universitat Pompeu Fabra dins el top 10 mundial.

Un curs excepcional

El curs 2020-2021 serà, de nou, excepcional. Tanmateix, des de la UPF Barcelona School of Management s'ha treballat per oferir un model de docència híbrida per garantir el màxim nivell de presencialitat. "Estem preparats per començar ja un nou curs lectiu amb les màximes garanties docents i sanitàries", ha indicat Amat.

"Hem adaptat els criteris pedagògics dels nostres programes, les aules, els sistemes tecnològics i hem preparat específicament el nostre professorat perquè tots els participants puguin seguir amb la màxima normalitat la seva formació", ha especificat el degà. Així doncs, l'edifici de Balmes comptarà amb tecnologia audiovisual que permetrà oferir als estudiants una experiència d'aprenentatge immersiva i fluida tant per a aquells estudiants que estiguin a l'aula com pels que es connectin en remot. A més, s'enregistraran les sessions per garantir la continuïtat lectiva a aquells alumnes que per qüestions sanitàries o per una diferència de fusos horaris no puguin seguir-les en directe.

SI US L'HEU PERDUT, PODEU RECUPERAR L'ACTE AQUÍ