"Les escoles de negoci han de de contribuir a crear societats millors"

1 Octubre - 2021

"Ser bones en investigació i docència no és suficient, les escoles de negoci han de fer bé. Han de contribuir a crear societats millors, a través de l'ensenyament, la investigació i creant líders per a un món millor", aquest ha estat el missatge del professor Ingmar Björkman, de l'Aalto University School of Business, en l'acte d'inauguració del curs 2021/2022 de la UPF Barcelona School of Management. L'acte s'ha celebrat a l'Auditori Balmes de la UPF-BSM amb presència d'estudiants i professorat de l'escola i també s'ha retransmès en directe en línia aquest divendres primer d'octubre.

No n'hi ha prou amb ser bones en investigació i docència. Cal contribuir a crear societats millors a través de l'ensenyament i la formació dels líders del futur

En la benvinguda de l'any acadèmic, el director general de la UPF-BSM, José M. Martínez-Sierra, ha expressat que "som aquí per fer-vos la vida més fàcil" i ha agraït els nous alumnes: "Moltes gràcies per escollir-nos i confiar en nosaltres per la vostra formació".

La promoció 21/22

Seguidament han parlat la representació de la promoció 21/22, Paula Alejandra Sánchez, MSc in Management i Qianying Núria Zhou, Màster Universitari en Advocacia i Executive Director for China Global Strategy.

Sánchez ha repassat els motius pels quals ha escollit l'escola de màsters i postgraus de la UPF per cursar l'MSc: "L'alt percentatge d'estudiants internacionals: dels 2062 estudiants de classe 2021/2022, el 32% han vingut de l'estranger. En aquest mon complex, aconseguir un títol de màster i formar part d'aquest 32% no és només un assoliment, sinó un privilegi".

Dels 2062 estudiants de la promoció 21/22, el 32% hem vingut de fora. En aquest mon complex, formar part d'aquest 32% és un privilegi

Per la seva banda, Zhou ha destacat la relació de l'escola amb la Xina i els objectius de la China Global Strategy.

Encoratjar els estudiants

A continuació, l'Hble. Sra. Victòria Alsina, consellera d'Acció Exterior i Govern Obert, que també és alumni de la universitat, ha animat els estudiants: "Aprofiteu els coneixements del professorat, els col·legues i mantingueu per a la resta de les vostres vides les connexions que feu aquí".

En la lliçó inaugural, Björkman ha abordat el rol de les escoles de management en la formació dels líders del futur i ha donat consells als estudiants sobre la seva formació: "Buscar reptes i reflexionar sobre ells és el més important que podreu fer en les vostres carreres i en les vostres vides".

Aprofiteu els coneixements del professorat, els col·legues, i mantingueu les connexions que feu aquí per a la resta de les vostres vides

En la cloenda de l'acte, el rector de la UPF, Oriol Amat, ha expressat l'especial de l'ocasió, per ser el primer acte presencial després de la pandèmia. Amat ha animat els estudiants i la comunitat universitària a aprofitar els aprenentatges que s'han extret de la covid-19: "Hem après les virtuts de la docència en línia. Hem de treure el bo que hem après i eliminar les coses ineficients del passat. Moltes d'aquestes eines són aquí per quedar-se. Però teníem ganes de retrobar-nos".

Finalment, el cor de la UPF ha interpretat el Gaudeamus Igitur.

Ingmar Björkman
Prof. Ingmar Björkman pronuncia la lliçó inaugural