Gascoigne i Mathieson, dos referents de la comunicació científica, al Campus Gutenberg-CosmoCaixa

5 Septiembre - 2019

• La trobada, en què participen més de 300 experts en ciència i divulgació, tindrà lloc a Barcelona els dies 16 i 17 de setembre

Toss Gascoigne, expresident i membre de la xarxa internacional Public Communication of Science and Technology (PCST), serà l'encarregat de pronunciar el proper 16 de setembre la conferència inaugural del Campus Gutenberg-CosmoCaixa, la trobada sobre comunicació científica que anualment organitza la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra i l'Obra Social la Caixa a Barcelona. Gascoigne, un referent de la comunicació científica, parlarà a Barcelona del llibre que es presentarà a la Conferència PCST a Aberdeen al maig de 2020 que analitza com s'ha desenvolupat la comunicació científica moderna a 40 països, una mostra representativa de tots els continents i totes les cultures, des dels Estats Units a Alemanya, Espanya, Austràlia, Uganda, Ghana o Nigèria, Iran, Pakistan i Malàisia. En aquest treball han participat 125 autors i representa el primer gran anàlisi a nivell mundial sobre coneixement i divulgació científica de l'era moderna.

La presència de Gascoigne al Campus Guternberg és molt rellevant per al sector. Gascoigne és membre del Centre for Public Awareness of Science de la Universitat Nacional d'Austràlia i autor de diversos estudis sobre el canvi climàtic a Austràlia. Va ser president i és membre vitalici d'Austràlia Science Communicators.

A més de Gascoigne, al campus Gutenberg comptarà també en aquesta edició amb una altre gran referent de la comunicació de la ciència. Es tracta de Katherine Mathieson, directora de la British Science Association (BSA), una entitat d'investigació creada amb l'objecte de promocionar la cultura científica. Mathieson serà l'encarregada d'obrir la segona jornada del Campus Gutenberg-CosmoCaixa. La BSA treballa en el coneixement públic de la ciència i realitza des de campanyes sobre la relació entre cultura i ciència, programes de divulgació científica en escoles i centres educatius i facilita la interacció entre científics i societat.

Sens dubte, Gascoigne i Mathieson aportaran aquesta edició gran coneixement i rigor a la trobada, en què participaran més de 300 experts i compta amb al voltant d'unes 50 activitats entre conferències, tallers, microxerrades i debats per reflexionar, debatre, compartir iniciatives, experiències i propostes sobre comunicació i cultura científica. Tot això tindrà lloc al Museu de la Ciència, CosmoCaixa, de Barcelona.

El Campus Gutenberg-CosmoCaixa és una iniciativa dedicada a la comunicació i la cultura científiques, impulsada pel Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental (UPF Barcelona School of Management-Universidad Pompeu Fabra) y la Fundació Bancària "la Caixa", en col·laboració amb el Centre de estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF), l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), l'Asociación Española de Comunicación Científica (AECC) i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).