Exalumnes i professors de la BSM arrasen al Festival de Màlaga

22 Marzo - 2019
  • 'Els dies que vindran', guanya la Biznaga d'Or a la Millor Pel·lícula Espanyola
  • 'Ojos Negros' guanya la Biznaga de Plata a la Millor Pel·lícula Espanyola de la secció Zonazine
  • A més, el documental 'Titixe' de l'exalumna Tania Hernández Velasco ha aconseguit la menció especial del jurat

Un cop més, les pel·lícules sorgides de l'òrbita Universitat Pompeu Fabra i UPF Barcelona School of Management arriben lluny. Parlem de l'èxit rotund que han aconseguit els films Els dies que vindran i Ojos Negros al Festival de Màlaga. El dies que vindran, dirigida per Carlos Marqués-Marcet i muntada per Anna Pfaff, ambdós professors del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management, s'ha alçat amb la Biznaga d'Or a la Millor Pel·lícula Espanyola. Per la seva banda, Ojos Negros, dirigida per dues estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF i amb muntatge de Nila Nuñez, exalumna del Postgrau en Muntatge Audiovisual, ha guanyat la Biznaga de Plata a la Millor Pel·lícula Espanyola de la secció Zonazine. Dos reconeixements que consoliden la UPF Barcelona School of Management i la UPF com a escoles d'excel·lència en el terreny audiovisual i cinematogràfic.

I és que la formula funciona. Primer va venir el reconeixement de Les amigues de l'Àgata, després Júlia Ist, l'any passat va ser el torn de Yo la tengo i enguany Ojos Negros. Tots, llargmetratges que s'han originat com a projectes de final de grau a la UPF i que han acabat desfilant per prestigiosos festivals de cinema, rebent reconeixements i estrenant-se als cinemes. En el cas de Ojos Negros, Marta Lallana i Ivet Castelo dirgeixen un film que aporta una visió d'autor pròpia sobre l'adolescència. A l'equip de la pel·lícula hi trobem professors i exalumnes del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management. És el cas de Gonzalo de Lucas (director acadèmic del programa) qui ha estat el tutor del projecte i el productor delegat del film, i Nila Nuñez, estudiant del postgrau durant l'edició de l'any 2018, que ha realitzat el muntatge conjuntament amb Víctor Xavier.

A més d'emportar-se la Biznaga de Plata a Málaga, Ojos Negros ha estat seleccionada al festival de cinema argentí BAFICI, probablement el festival de cinema llatinoamericà més important. Després de la seva estrena triomfal al Festival de Màlaga el recorregut de la pel·lícula es preveu intens.

No obstant, la pel·lícula que s'ha endut el premi més important del festival malagueny és Els dies que vindran. Es tracta del tercer film de Carlos Marqués-Marcet, qui després de 10.000 km (2014) i Tierra Firme (2017) torna amb un llargmetratge en el que explica la història d'una parella de joves de trenta anys, sense estabilitat laboral, que de sobte descobreixen que esperen un fill. L'edició de la pel·lícula ha anat al càrrec d'Ana Pfaff, qui ja compta amb títols de la talla d'Estiu 1993 a les seves espatlles. El film es va estrenar al Festival de Cinema Internacional de Rotterdam, festival que ha va incloure Els dies que vindran dins la seva selecció oficial.

Tant Carlos Marqués-Marcet com Ana Pfaff son professors del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management. Un programa que s'està consolidant en el sector amb cada cop més alumnes i professors dins el circuit dels festivals de cinema.

Per la seva banda Tania Hernández Velasco, ex-alumna del Màster en Documental de Creació i del Postgrau en Muntatge Audiovisual, ha aconseguit la menció especial del jurat pel seu documental 'Titixe'. A més, Neus Ballús, professora del Màster en Documental de Creació també va ser present al Festival de Cinema de Màlaga amb la seva útlima pel·lícula: Staff Only, una ficció amb la que Ballús reflexiona al voltant de la relació entre turistes i locals, l'apropiació cultural i fins i tot el conèixer el món a través d'una càmera, element característic de tota una generació.

Informació relacionada:

Isaki Lacuesta, professor de la UPF Barcelona School of Management, arrasa als Premis Gaudí

El Festival de Màlaga estrena "Yo la busco", pel·lícula amb participació del Postgrau en Muntatge

Aldemar Matias i Neus Ballús, dos ex alumnes de la UPF Barcelona School of Management que estrenen pel·lícula a la Berlinale