Els tres grans reptes dels advocats després del COVID-19

21 Abril - 2020

La crisi del Covid-19 ha tingut un fort impacte a l'economia a nivell global i a pràcticament tots els sectors econòmics. El sector legal no és una excepció. Els despatxos d'advocats han hagut d'adaptar-se a la situació, adoptar mesures de teletreball, refer sistemes i processos, i enfrontar-se a la paralització dels jutjats mentre continuen amb un elevat volum d'assumptes i un substancial augment de casos laborals i concursals.

Gonzalo Sivatte, Soci de Molins Defensa Penal i Eduard Grandío, alumni del Màster en Advocacia, van tractar en aquesta sessió d'analitzar les conseqüències de la crisi del Covid-19 en el sector legal i els reptes de futur. 'Espanya és un país extremadament judicialitzat amb una taxa de litigiositat de 133 assumptes per 1.000 habitants que segueix sent una de les més elevades de la Unió Europea'. El 2019 van augmentar gairebé un 5% els assumptes ingressats en els òrgans judicials espanyols, amb un total de 6.279.302 casos..

El repte dels despatxos d'advocats és doble: d'una banda, com a servei essencial, han d'atendre als seus clients tot i tenir els seus negocis tancats al públic, molts dels judicis i vistes suspeses i un increment substancial de demandes. De l'altra, han d'estar al dia dels decrets legislatius no només a Espanya sinó a cada país i donar resposta amb equips multidisciplinaris especialitzats en diferents àrees de pràctica i coneixements.

Sivatte, en aquesta sessió, va parlar dels nombrosos reptes als què s'haurà d'enfrontar el sector legal, reptes avui accentuats per la crisi del COVID. En aquest sentit va parlar de tres grans desafiaments:

• Nova relació amb el client. 'El client ha canviat molt. Avui és un client molt més preparat i format i busca un servei que entengui el seu negoci i li afegeixi valor'.
  • Apostar per la digitalització. 'És la gran deute pendent dels advocats però ja no hi ha excusa. No n'hi ha prou ja amb tenir una web i un sistema de CRM. Cal apostar per la digitalització i les legaltech (robot-lawyer, blockchain i intel·ligència artificial)'.
  • Treballar la reputació del teu negoci. 'És el moment de treballar el Màrqueting Jurídic i oferir un valor diferencial. Els advocats que vulguin entrar i créixer en una firma d'advocats hauran d'aportar a més de la seva experiència legal, capacitat comercial i coneixements en màrqueting de continguts. Han de involucrar-se en la projecció de marca del despatx'.

Sivatte va assenyalar la necessitat dels advocats a formar-se en aspectes tecnològics i comercials, però també a estar al dia de les tendències i noves sentències que els permetin actualitzar els seus coneixements en dret.

Veure el vídeo de la sessió en directe

Segueix la nostra agenda de Masterclass en directe