El Festival de Màlaga premia de nou pel·lícules d'alumnes de la UPF Barcelona School of Management

3 Septiembre - 2020

Un any més, el Festival de Cine de Málaga, que es va celebrar del 21 al 30 d'agost, ha comptat amb la participació de pel·lícules d'alumnes del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management. En el palmarès hi hagut un any més diversos reconeixements a les produccions vinculades a la UPF Barcelona School of Management.

'Lúa Vermella' dirigida per Lois Patiño, que va cursar el Màster en Documental de Creació al curs 2010-2011, es va fer amb el guardó a la millor pel·lícula espanyola en la secció Zonazine segons el parer de jurat. És el segon llargmetratge del director després 'Costa da morte', per la qual va rebre el premi a Millor Director Emergent al Festival de Locarno. Patiño manté una estreta relació amb el Màster de la UPF-BSM amb qui actualment col·labora en la producció del seu proper film, 'Samsara'.

'La Mami', de Laura Herrero, va obtenir una menció especial de jurat en la secció oficial Documentals. Laura Herrero va cursar el Màster en Documental de Creació el 2017. Precisament, La Mami va ser el seu projecte de Màster desenvolupat durant el curs i que posteriorment es va produir entre Espanya i Mèxic. Herrero va viure vuit anys a Mèxic on va estudiar cinema i ha realitzat més d'una vintena de curts documentals.

Finalment i vinculat també a la UPF-BSM, el film 'Les dues nits d'ahir' de Pau Cruanyes i Gerard Vidal va obtenir la Biznaga de Plata a Millor Direcció en la secció Zonazine. Cruanyes i Vidal són estudiants de grau de Comunicació Audiovisual a la UPF i 'Les dues nits d'ahir' és el seu projecte final de grau. Els dos actors principals, Arnau Comas i Oriol Llobet van obtenir també el premi a la millor interpretació masculina en la mateixa secció. El muntatge de la pel·lícula va ser a càrrec de Carlos Múrcia, alumni del Postgrau en Muntatge Audiovisual i tutoritzada per Gonzalo de Lucas, director del postgrau.

Aquests guardons se sumen als èxits que alumnes i alumnis del Màster en Documental de Creació i del postgrau en Muntatge Audiovisual reben en diferents certàmens i festivals de cinema i confirma l'impuls formatiu que l'escola de postgrau de la UPF representa per al cinema espanyol.