El Challenge BSM 2019 es centra, juntament amb la Fundació Barça, en el sector més vulnerable

9 Octubre - 2019

Com cada any, en el marc de les benvingudes als estudiants de Màster of Science i Master of Arts in Communication Management de la UPF Barcelona School of Management, l'escola organitza un Challenge al Campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra. El repte és proposar un projecte innovador on equips d'alumnes, de diferents programes i amb diferents coneixements, nacionalitats, backgrounds i perfils, treballin de manera conjunta en un mateix repte empresarial.

Els valors de l'esport, eix principal de les propostes

Es van presentar un total de 10 projectes, d'entre 9 i 10 persones cadascú, davant d'un jurat format per acadèmics de la Barcelona School of Management i l'equip de la Fundació Barça. Sota el seu conegut lema "Més que un club", el Futbol Club Barcelona té com un dels seus principals objectius contribuir a canviar la vida dels joves més vulnerables a través de l'esport i els valors.

En aquesta línia, un grup d'estudiants dels diferents programes de Màster of Science i Master of Arts in Communication Management de la UPF Barcelona School of Management, van proposar a l'equip de la Fundació Barça un ventall de projectes. Tots els plans aportaven solucions innovadores la finalitat de les quals era crear experiències reals i emocionals amb les quals els joves poguessin connectar i sentir-se identificats.

El projecte guanyador proposa una desconnexió de la solitud

Nautilus, el grup guanyador, va presentar un projecte que consistia en una app dissenyada per a reduir la sensació de solitud, aïllament i ansietat que tenen els nens quan estan ingressats a l'hospital durant llargs períodes de temps. D'aquesta manera, a través de l'aplicació, se'ls proposava una sèrie de reptes relacionats amb la sociabilitat, els jocs interactius i fins i tot un xat amb persones que també havien estat pacients en el passat, i que ja s'havien curat, o amb pacients actuals d'edats similars i amb malalties semblants. La proposta contemplava també que cada nen rebés un carnet personalitzat i una samarreta amb un número que el convertís en membre del "Barça Kids Club".

Què ha de tenir un projecte per a guanyar el Challenge UPF Barcelona School of Management?

Per a puntuar els projectes es tenien en compte els següents factors:

• Viabilitat: El projecte identifica clarament a un públic objectiu i les seves necessitats?
  • Atractiu: És la proposta tècnicament factible i econòmicament viable?
  • Comercialització: Estaran els usuaris interessats en la solució proposada i generaran els ingressos esperats?
  • Interès: La manera d'explicar el projecte ha aconseguit captivar a l'audiència?

D'aquesta manera, i tenint en compte tots aquests factors, el projecte de Nautilus va ser triat, de totes les propostes finalistes, perquè la fundació ho va considerar com el més viable i com el que major nivell de concreció havia aconseguit. A més, segons els professors que formaven el tribunal, Nautilus era el que tenia un millor planning financer. Com a premi, els integrants del grup guanyador van visitar totes les instal·lacions de l'estadi Camp Nou en una ruta guiada.