La UPF Barcelona School of Management organitza un curs sobre els fons Next Generation

4 Noviembre - 2021
Next Generation

La UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) coorganitza el curs Los fondos europeos para la recuperación de la economía española: fundamentos y guía para su solicitud juntament amb la Fundación General de la Universidad Complutense de Madrid (FGUCM).

El fons de reconstrucció creat per la Unió Europea per a pal·liar els efectes de la crisi per la covid-19, batejat com Next Generation EU, està dotat amb 750.000 milions d'euros. Espanya és el segon país més beneficiat de la UE pel repartiment dels fons europeus.

En total, podria optar fins a 140.000 milions d'euros.  Aquest curs online de 20 hores aspira a donar la informació clau per a la sol·licitud dels fons Next Generation amb ponents de prestigi de tots els nivells, des de la Unió Europa fins a l’espai local.

Segons el director general de la UPF-BSM, José M. Martínez-Sierra, “accedir a aquests fons és clau per a la recuperació econòmica i la competitivitat empresarial del país. Tenint en compte la falta d'informació estructurada sobre aquestes qüestions, és del cert que aquesta formació serà de gran interès”.

Ponents de primer nivell

El dia 12 de novembre s’inaugurarà el curs a la seu de Foment del Treball amb la participació del ministre de la presidència, Felix Bolaños, el rector de la UCM, Joaquín Goyache, el rector de la UPF, Oriol Amat, el president de Foment, Josep Sánchez-Llibre, el president de CEIM, Miguel Garrido i el director general d’Assumptes Jurídics de la Comissió Europea, Daniel Calleja.

Les jornades reuniran personalitats especialitzades en la gestió de fons europeus i Next Generation. Entre els participants destaquen la ministra de Sanitat, Carolina Darias, el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá o la presidenta de la Fundación CEOE, Fátima Báñez.

Durant tres setmanes, de l’11 al 25 de novembre, s’abordaran les polítiques de transició ecològica, reindustrialització, digitalització, fiscalitat o treball.