Novo Nordisk i la UPF Barcelona School of Management firmen una Càtedra sobre 'Farmacoeconomia i Salut'

28 Septiembre - 2020

Novo Nordisk i la UPF Barcelona School of Management, l'escola de management de la Universitat Pompeu Fabra, han firmat un conveni per la constitució de la Càtedra 'Farmacoeconomia i Salut'. Aquesta tindrà com a objectiu fomentar la investigació i la formació en economia de la salut i gestió clínica.

Per a Olga Espallardo, directora de Relacions Institucionals de Novo Nordisk Espanya, "aquest acord és una mostra més del compromís de la nostra companyia d'apostar per l'avaluació econòmica i la gestió clínica com a vies per prendre decisions que maximitzin el valor per a les necessitats i perfil del pacient, alhora que fa que el nostre sistema sanitari sigui més eficient. I és que ja no hi ha dubtes: formar els nostres professionals sanitaris en avaluació econòmica i gestió clínica reverteix directament en ells, els pacients, els quals tindran una atenció més eficient. Invertir en el desenvolupament del coneixement dels nostres professionals és invertir en la salut dels nostres pacients".

"Formar els nostres professionals sanitaris en avaluació econòmica i gestió clínica reverteix directament en ells, els pacients, els quals tindran una atenció més eficient. Invertir en el desenvolupament del coneixement dels nostres professionals és invertir en la salut dels nostres pacients"

Olga Espallardo,
directora de Relacions Institucionals
de Novo Nordisk Espanya

En concret, Novo Nordisk es compromet a donar suport, per un període mínim de tres anys, a la investigació en les àrees mencionades, dotant de finançament un programa formatiu per a 35 alumnes (amb diploma en avaluació econòmica i gestió clínica), una beca de màster i dos seminaris de transferència de coneixement.

Al respecte, el catedràtic Jaume Puig-Junoy afirma que "la càtedra permetrà proporcionar eines de gestió clínica i avaluació econòmica de medicaments i tecnologies mèdiques per avançar en l'optimització de la gestió de la diabetis en l'entorn sanitari", una malaltia que, recorda, "pateix un 12-14% de la població i, per tant, afecta uns 6 milions de pacients crònics a Espanya". En aquest sentit, Puig-Junoy apunta que la participació de clínics i professionals sanitaris de l'entorn de la patologia (endocrinologia, cardiologia i nefrologia) "és clau per generar awareness i aconseguir que la càtedra pugui tenir un impacte en transferència de coneixement".

"La càtedra permetrà proporcionar eines de gestió clínica i avaluació econòmica de medicaments i tecnologies mèdiques per avançar en l'optimització de la gestió de la diabetis en l'entorn sanitari"

Jaume Puig-Junoy,
director del Màster Universitari Online
en Economia de la Salut i el Medicament

El programa d'Economia de la Salut i del Medicament de la UPF Barcelona School of Management, destaca el catedràtic, "manté un estret contacte i col·laboració amb el sector privat i el sector públic", esdevenint aquesta càtedra un exemple notori d'aquesta col·laboració entre l'acadèmia i el sector empresarial biofarmacèutic.