Carlo Feltrinelli: 'Entre el soroll dels missatges actuals, llegir és un acte revolucionari'

4 Julio - 2019

La UPF Barcelona School of Management acull un any més la IV edició del Fòrum Edita, trobada internacional que reuneix grans exponents del món de l'edició, tant a nivell nacional com internacional. L'acte inaugural ha comptat amb el president del grup editorial Feltrinelli, Carlo Feltrinelli.

A l'acte han participat Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra; Joan Subirats, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, ​​Olvido García-Valdés, directora general del Llibre i Foment de la Lectura, Patrici Tixis, President del Gremi d'Editors de Catalunya i codirector del Fòrum Edita i Javier Aparicio i Maydeu, creador i director del Màster en Edició de la Barcelona School of Management i codirector del Fòrum Edita.

A l'inici de la seva intervenció, el president del Gruppo Feltrinelli, actual accionista majoritari de l'editorial Anagrama, ha afirmat que 'no és un moment fàcil per a ser editors especialment per a aquells que han entès aquesta professió com una cosa profundament vinculada a una idea utòpica de progrés', a més ha afegit que 'vivim cada vegada més sota la imminent tirania dels oligarques de les tecno-finances i capitalisme de plataforma i que 'la paraula cultura ha estat substituïda per la paraula continguts'. No obstant això, considera que "per protegir aquesta indústria de futur és absolutament necessari instaurar un diàleg sa i una relació estable amb els subjectes que poblen el nou ecosistema: els grans players de la xarxa, els protagonistes de moviments socials, els productors de sèries de televisió i el món del comerç en línia'. 'Hem passat de l'era Gutenberg a l'era Zuckumberg'. El Fòrum Edita contínua durant dos dies amb 31 sessions de debat i conferències i més de 500 persones inscrites.

El Forum Edita se retransmet en streaming en el següent enllaç i els vídeos, imatges i seguiment de les sessions es difonen a la web del Forum Edita.

Cloenda del Màster en Edició

Forum Edita va néixer l'any 2016, fruit de la necessitat de crear una plataforma de debat sobre el sector editorial en totes les seves dimensions, en el qual tots els integrants de la indústria de l'edició poguessin debatre i compartir aquelles inquietuds que envolten a un els sectors que més transformacions ha patit en els últims anys. Està organitzat pel Gremi d'Editors de Catalunya i la Barcelona School of Management, a través del seu Màster d'Edició. Precisament, el Màster en Edició va celebrar un dia abans la seva clausura oficial amb una sessió de luxe entre Elena Ramírez, directora de Seix Barral i directora del departament de ficció internacional del Grup Planeta Barcelona, ​​i Cristóbal Pera, director editorial d'Vintage Espanyol, Knopf Doubleday Publishing Group, Nova York. Dos convidats d'excepció per tancar el curs acadèmic i començar amb magnificència la celebració del Fòrum Edita.