Viena Edicions fitxa a Blanca Pujals i el seu projecte final del Màster en Edició

12 Junio - 2019
  • 'Petits Plaers' és una col·lecció de novel·les curtes d'autors clàssics amb la que Viena Edicions calcula incrementar la seva producció en un 25%

Blanca Pujals va estudiar la carrera de dret a la Universitat Pompeu Fabra. Però a l'acabar, va decidir que preferia enfocar-se cap al sector editorial. Amb aquest objectiu, va optar per cursar el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra i va encertar: Viena Edicions acaba d'anunciar el seu fitxatge al capdavant de la nova col·lecció de l'editorial: 'Petits plaers'. Una col·lecció que proposa al lector llegir nouvelles -o novel·les breus d'unes 100 o 150 pàgines- d'autors clàssics del s.XX.

La proposta d'aquesta col·lecció sorgeix precisament del projecte final de màster de Blanca Pujals. Ella es va fixar amb un tipus de lector intermitent que sovint se sent cohibit davant els grans autors clàssics i que no té temps de llegir novel·les extenses. Veient que aquest segment de lectors era tan ampli, va idear una col·lecció que permet petites escapades als clàssics del s.XX i que ofereix novel·les de qualitat i curtes que es poden llegir en dues o tres hores. 'Petits Plaers' obre una porta a Balzac o Txèkhov amb edicions a preus assequibles adreçades a un públic general que llegeix, però que compta amb poc temps.

'Per a nosaltres és molt satisfactori veure que projectes que neixen al màster arriben a la indústria. Per això, exigim als nostres estudiants que treballin amb propostes innovadores, sostenibles com a negoci i realitzables en el mercat. El cas de Blanca Pujals és una clara evidència d'això mateix i ens complau veure que no només formem grans professionals sinó que impulsem projectes que ajuden al creixement i el desenvolupament de la pròpia indústria editorial', explica Javier Aparicio Maydeu, director del Màster en Edició.

La col·lecció 'Petits Plaers' és calcada al projecte final de màster de Blanca Pujals: el nom, la idea, el format, els autors... Pujals va aconseguir convèncer Viena Edicions. Isabel Monsó i Enric Vilador, responsables de l'editorial, van decidir acceptar-la perquè encaixava molt bé amb el seu catàleg i comptava amb un llistat molt elaborat de títols.

L'editorial té prevista la publicació de 7 títols en català, bona part traduïts a aquesta llengua per primer cop, i de 4 títols en castellà. Traduccions a càrrec de traductors d'alt nivell que parteixen des de la llengua original. De moment, ja han vist la llum els primers títols de la col·lecció: Retrat de Shunkin de Junichirô Tanizaki i El regne de les dones d'Anton Txèkhov. Obres traduïdes respectivament per Albert Nolla del japonès, i Jaume Creus del rus. De camí vénen petites obres mestres de Dinesen, Némirovsky, Turguènev, Colette…

Per al màster, el fitxatge de Blanca Pujals per part de Viena Edicions és una gran notícia. Ja han sorgit un bon nombre d'editorials i projectes iniciativa dels estudiants del programa com Cinco Tintas, Wunderkamer, Fragile Movement, entre d'altres. Però aquest és el primer cop que un editor aposta per un projecte UPF Barcelona School of Management i l'inclou a la pròpia editorial. Un gest que obre la porta a noves possibilitats als alumnes que actualment treballen per dur al mercat els seus projectes.

També et pot interessar:

Neix Fragile Movement, l'editorial que fa visible la fragilitat social
Wunderkammer, de projecte de màster a realitat empresarial
La Casita Roja: com inculcar la lectura als més petits
Els tres premis CEDRO 2018 en Edició fan el salt de projecte acadèmic a projecte empresarial