Penguin Random House Grup Editorial i el Màster en Edició de la UPF BSM entreguen les dues primeres beques Claudio López de Lamadrid en homenatge a l'editor

5 Octubre - 2020

Penguin Random House Grup Editorial i el Màster en Edició de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) entreguen les dues primeres 'Beques Claudio López de Lamadrid', creades el passat mes de gener en homenatge a un dels grans referents de l'edició internacional en llengua espanyola. Julieta Brufman i María Cristina González Borrell han sigut les estudiants distingides després que el comitè de les beques seleccionés les seves candidatures.

Les beques, que consisteixen en el finançament per part de Penguin Random House Grup Editorial del 80% del Màster en Edició impartit a la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) i la possibilitat de realitzar pràctiques remunerades al grup editorial, pretenen seguir amb la vocació de López de Lamadrid de captar nou talent editorial i bastir ponts entre Espanya i l'Amèrica Llatina en el sector del llibre. "En Claudio era un editor de raça", va recordar Núria Cabutí, CEO de Penguin Random House Grup Editorial. "Sempre volia transmetre a la gent jove l'amor per la literatura i la professió d'editor, i que això anés més enllà de les fronteres d'Espanya", va destacar.

"El model de la UPF-BSM, el seu vincle amb el management, és la clau que ha fet que el Màster en Edició sigui un màster de referència. El desenvolupament de la societat està basat en l'educació i poder col·laborar amb un programa així és un plaer".

Núria Cabutí, CEO de Penguin Random House Grup Editorial.

Dels 32 alumnes matriculats al Màster en Edició de la UPF-BSM, que aquest curs 2020-2021 celebra el seu 25è aniversari, 12 d'ells van presentar candidatura, dels quals deu eren de procedència espanyola i dos de procedència llatinoamericana (l'Argentina i Xile). "Si no ets sòlid i realment bo, el nom de Claudio no anirà lligat al teu", va advertir Javier Aparicio Maydeu, creador i director del Màster en Edició. Més enllà de premiar el talent, la beca Claudio López de Lamadrid persegueix, alhora, ajudar aquells estudiants excel·lents amb dificultats econòmiques per garantir que l'estatus socioeconòmic no serà un impediment per al seu futur.

Universitat i empresa, de la mà

"És fonamental que hi hagi universitats com la Universitat Pompeu Fabra centrades en el sector editorial", va valorar Cabutí, que va afegir: "El que necessitem com a empreses són estudiants i nous empleats que sàpiguen combinar la sensibilitat literària amb la capacitat d'anàlisi i comprensió del mercat".

Per la seva banda, el director del Màster en Edició de la UPF-BSM va apuntar que el programa "va néixer sabent que no tenia cap sentit funcionar al marge de grans empreses com Penguin Random House". "Vam intentar sintonitzar amb allò que ells necessiten com a empresaris: professionalitat, transversalitat, implicació i cosmopolitisme. Això és el que oferim des del Màster en Edició", va exposar.

"El Màster en Edició va néixer sabent que no tenia cap sentit funcionar al marge de grans empreses com Penguin Random House. Vam intentar sintonitzar amb allò que ells necessiten com a empresaris: professionalitat, transversalitat, implicació i cosmopolitisme".

Javier Aparicio Maydeu, creador i director del Màster en Edició

En aquest sentit, Cabutí i Aparicio Maydeu van coincidir a subratllar la importància de la unió entre Universitat i empresa, ja que, en paraules de Cabutí, "aquest model, el seu vincle amb el management, és la clau que ha fet que el Màster en Edició de la UPF sigui un màster de referència". "El desenvolupament de la societat està basat en l'educació, i poder col·laborar amb un programa així és un plaer", va celebrar Cabutí.

Dues noves oportunitats

"En Claudio era un professional que parlava de veritat i mirava als ulls als seus estudiants", va assenyalar el director del Màster en Edició, rememorant al cèlebre editor. Una manera d'ensenyar que només s'entén, va valorar Aparicio Maydeu, "per la voluntat que la gent jove progressi". En paraules de Cabutí, una de les principals vocacions de López de Lamadrid era "transmetre coneixement i impulsar la gent jove". Quelcom que, va afirmar, "es plasmarà a les beques".

En els últims anys, la col·laboració entre el grup editorial i el Màster en Edició ha permès que prop de 50 joves hagin pogut realitzar pràctiques professionals en un dels grups editorials més importants a escala global. "Molts d'ells s'han incorporat posteriorment a diverses àrees de l'emprsa", va emfatitzar Cabutí, CEO de Penguin Random House Grup Editorial.