Marcos Eguiguren, escollit Vice-Chair del PRME Iberian Chapter

26 Febrero - 2021

mon

La iniciativa Principles for Responsible Management Education (PRME) ha constituït el seu Iberian Chapter i el professor de la UPF Barcelona School of Management, Marcos Eguiguren, ha estat escollit com el seu Vice-Chair.

El PRME Iberian Chapter inclou les escoles de management d'Espanya i Portugal i el professor de la UPF-BSM representa, des del punt de vista acadèmic, a la UPF-BSM a la PRME. Aquesta és una iniciativa de United Nations Global Compact creada per impulsar un moviment global que transformi l'educació en management per poder formar els líders de l'demà, líders més responsables i més compromesos amb el desenvolupament sostenible.

Els PRME operen a través de sis principis que es poden visualitzar a la seva pàgina web. En l'actualitat hi ha més de 800 escoles i institucions signants a tot el món, d'elles, més de 30 a Espanya i Portugal.

El capítol ibèric aglutina les escoles signants a la península i té com a missió promoure els PRME a les institucions educatives d'aquest àmbit geogràfic i dissenyar activitats que aportin valor diferenciador a les seves escoles membres.

Segons explica Eguiguren, ser el Vice-Chair "permet estar dins el model de governança, juntament amb el Chair i la secretaria per poder tenir un paper més influent en les activitats que es dissenyin per a les escoles de la regió i per a la promoció dels factors diferencials de les escoles membres de el capítol ".

Per a l'Escola "és una oportunitat perfectament alineada amb la missió i l'estratègia i ens permet ser més visibles a nivell internacional, portar aquesta major visibilitat a la descripció dels atributs que podem ressaltar en la venda dels programes i ser més explícits a explicar nostre compromís amb el planetary wellbeing i la formació de líders responsables ".

Eguiguren valora molt positivament aquest nou èxit: "Ens enfoquem en el més substancial de la nostra missió. També implica, però, una gran responsabilitat, ja que ens obliga a fer passos més ràpids i decisius per incorporar definitvamente l'accent ètic i la sostenibilitat, que formen part dels sis principis PRME, al nostre portfoli de programes ".

La UPF-BMS es va adherir a l'PRME el 2008, un any després de la seva creació. Des de llavors hem anat implementant els sis principis de l'PRME en la docència i formació dels nostres estudiants. Aquesta oportunitat de formar part d'el model de govern de l'Chapter reforça exponencialment el compromís de l'Escola amb el PRME i amb el compliment de la nostra missió.