Les escoles de negocis espanyoles s’uneixen per impulsar plans de formació en els projectes Next Generation

15 Marzo - 2021
UPF-BSM

Catorze escoles de negocis espanyoles s’han unit per fer una declaració conjunta en què sol·liciten que els projectes Next Generation (NG) que el Govern d’Espanya ha d’aprovar tinguin en compte plans de formació perquè els empresaris i els directius del nostre país puguin convertir “models de negoci esgotats en empreses sostenibles i amb potencial de creixement”.

Les escoles signants, que compten amb el suport de l’Associació Espanyola de Representants d’Escoles de Direcció d’Empreses (AEEDE), es posen al servei de les administracions públiques per aconseguir que el projecte de fons NG “contribueixi a la modernització del nostre teixit productiu i millori la qualitat i la sostenibilitat de l’ocupació”. I, per fer-ho, al·leguen que estan a l’avantguarda de la formació arreu del món, com ho demostren els rànquings internacionals i el fet que el nostre país és una de les destinacions principals per a la formació de directius, tant europeus com d’altres parts del món.

Les escoles signants del manifest són: IESE Business School, IE Business School, Esade, EADA Business School, ESIC Business & Marketing, EDEM, ISDI, San Telmo Business School, IEB, UPF Barcelona School of Management, LA SALLE School of Business, DEUSTO Business School, EAE Business School i ICADE Business School.

Declaració conjunta de les escoles de negocis espanyoles

1. Les escoles de negocis espanyoles som a l’avantguarda de la formació i la recerca a nivell mundial, com ho demostren nombrosos rànquings internacionals. Gràcies a això, Espanya és una de les destinacions principals per a la formació de directius, tant europeus com d’altres parts del món. Això suposa una font important de talent, ja que molts graduats s’instal·len aquí després dels seus estudis, i també és un instrument important en la imatge que aquests perfils internacionals tenen d’Espanya.
  2. Durant molts anys, des de les escoles de negocis hem contribuït de forma molt notable a millorar el nivell de la presa de decisions dels directius a les empreses espanyoles, com també a la creació de xarxes amb centenars de milers d’antics alumnes, que han contribuït decisivament a l’expansió internacional i a l’impuls de la innovació i la sostenibilitat.
  3. La formació d’alta qualitat de la direcció de les empreses espanyoles serà un factor clau per acomplir els reptes ambiciosos que fixa el Pla de resiliència i recuperació dels fons europeus. El canvi del model productiu i econòmic no s’aconseguirà només amb la inversió en equips i en infraestructures, si no ve acompanyat de la capacitat dels nostres directius i empresaris de reconstruir models de negoci esgotats en empreses sostenibles i amb potencial de creixement.
  4. Creiem que és fonamental que els projectes estratègics i les grans inversions per al país vagin acompanyades de plans de formació al nivell del decisor pertinent, per tal d’assegurar una visió d’innovació i excel·lència en la seva execució.
  5. Les escoles de negocis han estat pioneres a transformar les seves metodologies al nou context digital. El seu potencial per facilitar l’accés al coneixement arreu del país és un gran actiu per contribuir a la cohesió social i territorial, i ampliar la distribució de la riquesa i el creixement econòmic.
  6. Finalment, posem tot el nostre potencial acadèmic i formatiu al servei de les administracions públiques per tal de contribuir, de la forma en què es consideri convenient, a aconseguir que tot el projecte de fons NextGen sigui un veritable èxit, que contribueixi a modernitzar el nostre teixit productiu i a millorar la qualitat i la sostenibilitat de l’ocupació al nostre país.