Albert Banal Estanol

Associate Professor UPF
Director Acadèmic

Albert és Doctor en Economia per la Universitat Autònoma de Barcelona i Màster en Matemàtiques per la Université Paul Sabatier de Toulouse. És professor titular del Departament d'Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra. És director acadèmic del Màster en Finances i Banca de la UPF Barcelona School of Management. També imparteix classes a la Barcelona School of Economics, a la City University de Londres (Regne Unit), al College of Europe de Bruges (Bèlgica) i a l'IFP-Energies Nouvelles de París (França). Anteriorment, va impartir classes a la Universitat de Cambridge, la Universitat de Western Ontario (Canadà) i altres universitats...

• Business & Management Strategy

• Doctor, Ciències Socials i Jurídiques, gestió i ciències de la salut

• Master of Science in Finance and Banking

Professor/a

• Master of Science in Finance and Banking
  • Master of Science in Management specialization in Marketing

• Director Acadèmic - UPF Barcelona School of Management
  • Analista Financer - Banc de Sabadell
  • Consultor Econòmic - Frontier Economics
  • Analista Financer - Banco Bilbao Vizcaya Argentaria

Actividad Investigadora y transferencia

• ALFARANO, S., BANAL ESTANOL, A., OTROS , O. (2024). Centralized vs Decentralized Markets: The Role of Connectivity. SSRN Electronic Journal.
  • BANAL ESTANOL, A. (2023). Similar-to-me effects in the grant application process: Applicants, panellists, and the likelihood of obtaining funds. R&D Management.
  • BANAL ESTANOL, A. (2023). Common Ownership in Germany: A Network View. DIW Berlin.
  • BANAL ESTANOL, A., OTROS , O. (2023). Performance-based research funding: Evidencie from the largest natural experiment worldwide.. Research Policy.
  • MASSOL, O., HACHE, E., BANAL ESTANOL, A. (2023). Trade sanctions and international market integration: Evidence from the sanctions on Iranian methanol exports. The World Economy.
  • BANAL ESTANOL, A., MACHO-STADLER, I., NIETO-POSTIGO, J., PÉREZ-CASTRILLO, D. (2023). Early individual stakeholders, first venture capital investment, and exit in the UK startup ecosystem. Journal of Corporate Finance.
  • BANAL ESTANOL, A. (2023). Comunitats energètiques: guanys i reptes ambientals, econòmics i socials. Notes d'Economia.
  • SOLINAS, G., MELOSO, D., BANAL ESTANOL, A., SELDESLACHTS, J., KRETSCHMER, T. (2022). Competition, formal governance and trust in alliances: An experimental study. Long Range Planning.
  • BANAL ESTANOL, A., DUSO, T., SELDESLATCHTS, J., SZÜCS, F. (2022). R&D spillovers through RJV cooperation. Research Policy.
  • BANAL ESTANOL, A., BOOT, N., SELDESLACHTS, J. (2022). Common Ownership Patterns in the European Banking Sector—The Impact of the Financial Crisis1. Journal of Competition Law and Economics.
  • BANAL ESTANOL, A. (2021). Only Strict Coronavirus Regulations for Vacationers Affect Passenger Air Traffic between Germany and Mallorca. DIW Berlin.
Cargar más (10/20)
  • BANAL ESTANOL, A. (2022). Towards Net-Zero? Gas Infrastructure and Investment Regulation in Spain. European Climate Fundation.