Taula del Retail UPF-BSM. El sector del retail ha de fer un gran esforç inversor en sostenibilitat, digitalització i formació del talent

20 Febrero - 2023
Article Retail

Els empresaris de la distribució son conscients de que, tal i com expressa l’estudi de McKinsey encarregat per Eurocommerce, el comerç europeu ha de efectuar un esforç inversor mil milionari per posar-se al dia en tres aspectes bàsics: sostenibilitat, digitalització i formació del talent. A la Taula del Retail de la UPF-BSM, que va tenir lloc recentment a l'Edifici Balmes de la UPF Barcelona School of Management, els empresaris van reconèixer aquestes carències i van expressar que estan disposats a implicar-se a fons en aquesta renovació.

Malgrat la incertesa del moment econòmic actual, en el que un percentatge considerable de les pimes experimenta pèrdues en el seus comptes de resultats, els directius d’empreses dels diferents àmbits del comerç que formen la taula es mostren esperançats i confien en el redreçament de molts negocis. En efecte, el sector del retail afronta l’any 2023 sabent que els indicadors econòmics dels primers mesos d’enguany son millor que mesos enrere. I tot i que la confiança dels consumidors tendeix a la baixa, si el mercat laboral manté el ritme d’ocupació dels darrers mesos i la inflació no es dispara, els empresaris comercials consideren que aquest any la renda disponible bruta aguantarà i tirarà del consum.

Les dades analitzades a la Taula del Retail UPF-BSM permeten visionar un bon any pel turisme, i per tant el sector està convençut que aquesta empenta arrossegarà també el sector comercial. Des d’aquesta perspectiva, els empresaris demanen a les autoritats mirar el fenomen en positiu i crear un clima de promoció i expansió.

D’altra banda, la taula continua reclamant que s’acceleri la tramitació dels expedients d’apertura dels establiments en cada municipi i que s’escurcin els terminis, per dos motius: perquè signifiquen un sobre cost innecessari, i perquè devaluen els projectes empresarials.

Segons Josep-Francesc Valls, Director de la Càtedra Escenaris de Futur en Retail, Turisme i Serveis de la UPF Barcelona School of Management, “constato que es produeix un esforç considerable per part dels empresaris del retail en adaptar-se a les noves demandes dels clients, preus inclosos”.