'Up in the air', un exemple per a la gestió dels Recursos Humans

27 Febrero - 2014

Rolf Wiedenbrüg és Manager a l'àrea de Recursos Humans de Volkswagen, a la Central Mundial de l'empresa a Wolfsburg, Alemanya. Aquesta setmana és a Barcelona per impartir el mòdul de Recursos Humans del Màster Universitari en Negocis Internacionals de la Barcelona School of Management. Volkwagen té 550.000 empleats i 12.000 d'ells són managers. Entre les seves responsabilitats hi ha dissenyar i implementar les directrius de management per al Consorci Volkswagen a nivell mundial.

A la pregunta de quina importància té la política de recursos humans en l'estratègia d'una empresa internacional, Rolf Wiedenbrüg ho té molt clar: "El que diferencia una empresa d'una altra són les persones. La implicació i motivació que aquestes persones tinguin amb l'empresa depèn de les polítiques i directrius de Recursos Humans'.

Per Rolf Wiedenbrüg no importa el nombre d'empleats ni si ets una gran empresa multinacional o una petita empresa. 'Cal determinar quins valors són els que representen a l'empresa i afavorir la transmissió de coneixement mitjançant estratègies i polítiques que propiciïn que el component humà es converteixi en font d'avantatge competitiu, en l'element clau en què basar la diferenciació de l'empresa'. Per exemplificar la importància dels Recursos Humans, Rolf Wiedenbrüg recomana una pel·lícula: Up in the air, protagonitzada per George Clooney. 'Des de l'anàlisi dels Recursos Humans, aquesta pel·lícula ens mostra la pitjor cara de la gestió dels recursos humans per part de l'empresa externalitzant la comunicació dels acomiadaments però, d'altra banda, també veiem la pèrdua que pot suposar per a una empresa no conèixer i gestionar el seu capital humà'.

'L'experiència de Rolf Wiedenbürg en el camp dels Recursos Humans és un actiu per als nostres alumnes que tenen l'oportunitat de conèixer de primera mà la influència de la política de RRHH en l'èxit d'una gran empresa com és Volkswagen ", afegeix Carles Murillo , director acadèmic del Màster Universitari en Negocis Internacionals de la Barcelona School of Management.