Recupera els debats organitzats per la UPF-BSM durant la Biennal de Pensament 2020

26 Octubre - 2020

La UPF Barcelona School of Management va obrir les portes per acollir dues sessions emmarcades en la Biennal de Pensament Ciutat Oberta 2020 els dies 14 i 16 d'octubre. Revolució digital, emergència climàtica o desigualtats de gènere van ser alguns dels reptes que la segona edició de la Biennal de Pensament va voler abordar a través de diverses propostes en format debat organitzades arreu de la ciutat de Barcelona.

L'Auditori Edifici Balmes de la UPF-BSM va acollir la sessió "Catàstrofes i Ciència", un diàleg sobre la velocitat a què avança el pensament científic i el camí cap a un humanisme tecnològic. Moderats pel periodista, filòsof i escriptor Josep Ramoneda, la vicerectora per a Política de Captació i Retenció del Talent de la UPF i professora del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, Cristina Pujades, va conversar amb la directora del Màster en Comunicació Científica de la UPF-BSM i directora del Centre d'Estudis de Ciència Comunicació i Societat de la UPF (CCS-UPF), Gema Revuelta, i amb el catedràtic de Genètica de la UPF i professor de Recerca ICREA, Arcadi Navarro, entorn el paper de científics, mitjans de comunicació i governants en la gestió de la pandèmia en què ens trobem immersos des de principis d'any.

Els tres ponents van coincidir a destacar que, en paraules del professor de Genètica, "les catàstrofes han estat un motor de la ciència i del coneixement humà" i que, per tant, "la ciència millora i avança gràcies a les catàstrofes". En aquest sentit, la directora del CCS-UPF va afegir que en moments d'incertesa com els actuals, la ciència ens ajuda a "garantir-nos certeses".

Catàstrofes i Ciència

La segona sessió programada per la UPF-BSM va anar a càrrec de la Universitat Pompeu Fabra, que va emetre en streaming el debat 'Bacanals de coneixement' entre tres experts entorn de l'exposició 'Bauhaus, el gresol de la modernitat', exposada actualment al Campus Mar.

Tamara Djermanovic, professora d'estètica i literatures eslaves a la Facultat d'Humanitats de la UPF i investigadora principal del Grup de Recerca Consolidat Seminari d'Estudis Eslaus UPF; Marisa Ara, psicòloga i coordinadora de l'Àrea de Psicologia Clínica del Centre CAPI de Cornellà de Llobregat; i Eduard Vallory, analista social i gestor del canvi, president del Centre UNESCO i director d'Escola Nova 21, van compartir opinions sobre l'educació i els fonaments que l'Escola Bauhaus va establir en l'ensenyament modern.

PER RECUPERAR LA SESSIÓ COMPLETA 'BACANALS DE CONEIXEMENT',
ENTRA EN AQUEST ENLLAÇ.