L'alumni Neus Ballús guanya el Premi Gaudí a millor direcció per 'Sis dies corrents'

7 Marzo - 2022
Neus Ballús

La XIV edició dels Premis Gaudí premia el talent de la UPF Barcelona School of Management en una cerimonia d'entrega de premis a la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). L'edició del 2022, amb una gran presència femenina entre les nominacions, ha premiat la pel·lícula  Sis dies corrents de Neus Ballús amb cinc Premis Gaudí en diverses categories.

El tercer llargmetratge de Ballús, alumni del grau en Comunicació Audiovisual, és un projecte impulsat des del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management i produïda per Distinto Films i el Kinògraf.

El film, la crònica d'una setmana de feina de tres lampistes de l'extraradi de Barcelona, optava a nou premis i en va acabar obtenir cinc, dels més rellevants: Millor Pel·lícula, Millor Direcció, Millor Protagonista Masculí i Millor Actor Secundari i Millor Muntatge. Aquest darrer premi el va recollir amb Ariadna Ribas, professora al Postgrau en Muntatge Audiovisual i Edició de Vídeo de la UPF Barcelona School of Mangement.

En recollir el guardó, Ballús ha reivindicat el talent femení en el cinema. "Les dones hem arribat al cinema no només per fer operes primes, sinó per quedar-nos", ha exclamat.

També et pot interessar