La UPF-BSM aprofundeix en el binomi esport i sostenibilitat en unes jornades amb Kilian Jornet i Theresa Zabell

26 Abril - 2021
Esquiador
  • El corredor de muntanya, Kilian Jornet, i la regatista i medallista olímpica, Theresa Zabell, participaran en les jornades “Esport, sostenibilitat i emergència climàtica”.

• Durant les jornades hi seran presents representants de les màximes institucions de l’esport com el COE, la Diputació de Barcelona o l'Associació de l'Esport Espanyol.

La UPF Barcelona School of Management aprofundirà en el binomi esport i sostenibilitat el pròxim 28 d’abril en les jornades en línia “Esport, sostenibilitat i emergència climàtica”, organitzades pel Màster en Gestió Esportiva de la UPF-BSM amb la col·laboració de les consultores Summa Sports i L’Origen.

A partir de quatre taules rodones, s’abordarà el compromís del món de l’esport amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), estipulats per les Nacions Unides, i s’analitzarà el compliment del sector amb l’Agenda 2030. “Busquem la complicitat del món de l’esport, des de la seva diversitat i complexitat: des d’esportistes a clubs, federacions o institucions esportives”, exposa Isidre Rigau, director de Summa Sports i professor del Màster en Gestió Esportiva de la UPF-BSM.

Per dur-ho a terme, les jornades comptaran amb la participació d’esportistes d’elit com el corredor de muntanya, Kilian Jornet, o la regatista i medallista olímpica Theresa Zabell, com també amb representants de les màximes institucions de l’àmbit de l’esport com Juli Pernas, president de la Comissió d’Esport i Medi Ambient del COE; Helena Berlanga; cap de la subsecció de Planificació i Gestió de l’Oficina d’Equipaments Esportius de la Diputació de Barcelona; Carles Vallès, representant de l’Institut Barcelona Esports, de l’Ajuntament de Barcelona; o Josep Lluís Bruna, vocal de l'Associació de l'Esport Espanyol, entre altres.

La UPF-BSM, amb l'esport sostenible

El director del Màster en Gestió Esportiva de la UPF-BSM, Carles Murillo, recorda que “la sensibilitat dels agents que operen en el sector esportiu envers la sostenibilitat no és un tema nou”. En aquest sentit, Murillo afirma que la “coincidència” entre els objectius estratègics de la UPF-BSM i la consciència cada cop creixent de la necessitat de preservar el medi ambient i lluitar contra el canvi climàtic en la societat i també en l’esport “ha facilitat unificar les nostres agendes”.

“La formació de professionals del món de l’esport hauria d’incorporar continguts sobre l’afectació de les activitats esportives envers la sostenibilitat i el medi ambient”, valora Rigau. Una reflexió que, considera, l’Escola “ja ha fet” i amb què “ha pres la iniciativa” en relació amb altres centres universitaris “incorporant i interioritzant el concepte de sostenibilitat en la definició de la seva missió i valors”.

Així, l’organització considera que el compromís d’organismes i d’entitats governamentals, tant estatals com regionals, no és suficient, sinó que, en paraules de Rigau, “cal implicar tots els estaments de la societat, també la Universitat”. “Trencar la dinàmica actual i redreçar el respecte cap al nostre ecosistema és possible”, considera Murillo, que assegura que “des del sector de l’esport i des de la Universitat podem fer-ho realitat”. “De la reflexió i l’anàlisi que es derivaran de les taules rodones s’extrauran elements per a la presa de decisions efectives”, conclou el director del Màster en Gestió Esportiva de la UPF-BSM.

Amb aquest objectiu, el pròxim 28 d’abril personalitats esportives i acadèmiques debatran sobre casos d’èxit, tant estatals com internacionals, en els quals es fusionen esport i sostenibilitat. Durant les sessions es proposaran fórmules per materialitzar el compromís amb el medi ambient a través d’una pràctica esportiva responsable, bé sigui a través de l’organització d’esdeveniments esportius, bé en la construcció de les instal·lacions per a aquestes finalitats o en la gestió dels clubs i les associacions.

Inscriu-t'hi, aquí.