S'estrena Goodbye Ringo, el premiat documental de l'exalumne Pere Marzo

14 Marzo - 2019
Goodbye Ringo
  • El film es va gestar dins el Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management – Universitat Pompeu Fabra
  • Goodbye Ringo ja va guanyar al Festival de Sitges el Premi del Públic com a Millor Documental

El proper 19 de març a les 20h teniu una cita als cinemes Texas amb Goodbye Ringo. Després de la seva aclamada pre-estrena al Festival de Sitges, on va rebre el Premi del Públic a Millor Documental, i el seu pas per l'Almería Western Film Festival, entre d'altres certàmens, ha arribat l'hora de l'estrena davant el gran públic per aquest film.

El documental recupera els anys de l'època daurada del spaghetti western, un gènere cinematogràfic únic que va reimaginar el Far West americà. Avui dia pocs recorden els Estudis Balcázar. Els va construir la família Balcázar el 1964 a les afores d'Esplugues de Llobregat i van arribar a ser els estudis cinematogràfics més prolífics de Catalunya. Al poblat d'Esplugas City s'hi treballava 24 hores al dia i va arribar a ser el símbol d'una indústria en què les pel·lícules, principalment en coproducció amb Itàlia, es controlaven des del principi fins al final per un sol estudi. A Goodbye Ringo els supervivents del spaghetti western, professionals d'un cinema ja extint, s'entesten a fer-nos arribar la seva fascinant història.

Pere Marzo, el director de la pel·lícula, s'ha format íntegrament a la Universitat Pompeu Fabra. Després de cursar-hi el Grau en Comunicació Audiovisual va realitzar a la UPF Barcelona School of Management el Postgrau en Muntatge Audiovisual i el Màster en Documental de Creació. Va ser en el marc d'aquest màster que Pere Marzo va desenvolupar el projecte que acabat culminant en el documental Goodbye Ringo.

GOODBYE RINGO - Trailer Oficial - CAST from Colibri Studio on Vimeo.