Els estudiants de Comunicació Política accedeixen al backstage del Parlament Europeu i la Comissió Europea

20 Marzo - 2019
  • Els alumnes s'han reunit amb comunicadors de la talla de Jaume Duch, Director GENERAL de Comunicació i Portaveu del Parlament Europeu i Pablo Pérez, cap de Xarxes Socials de la Comissió Europea
  • Cada any, els estudiants del Màster en Comunicació Política Institucional viuen el dia a dia dels spin doctors d'institucions com l'Ajuntament de Barcelona, el Govern de la Generalitat, el Parlament de Catalunya, el Congrés dels Diputats, la Comissió Europea i el Parlament Europeu

Els estudiants del Màster en Comunicació Política i Institucional de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra han viatjat a Brussel·les, on han conegut per dins i de la mà d'assessors i estrategs que hi treballen, les institucions més rellevants de la Unió Europea. Els alumnes han visitat el Parlament Europeu i la Comissió Europea i han tingut l'oportunitat de reunir-se amb comunicadors i professionals clau d'aquestes organitzacions.

Jaume Duch, Director General de Comunicació i Portaveu del Parlament Europeu, ha rebut la comitiva del màster i ha compartit amb ells la seva experiència. Per altra banda, Pablo Pérez, responsable de la secció de xarxes socials de la Comissió Europea, ha explicat com es comunica la feina que realitza la Comissió i quines estratègies segueixen a les xarxes. Els estudiants de la UPF Barcelona School of Management també s'han reunit amb Gonzalo de Mendoza, qui actualment és l'assessor principal del gabinet d'Antonio Tajani, president del Parlament Europeu. A més, aquest experimentat spin doctor també ha treballat als gabinets de Moncloa i del Comissari Europeu Miguel Arias Cañete.

Carlos Martín Ruiz de Gordejuela, de l'equip de portaveus de la Comissió Europea, també va compartir amb els estudiants com es preparen les rodes de premsa, els continguts o com es treballa la interacció amb els periodistes des de la Comissió. Per últim, els estudiants del màster es van trobar amb Anneli Ahonen, qui treballa en la campanya EU vs Disinformation. Una iniciativa que ha impulsat la European External Action Service East Stratcom Task Force i el Departament d'Exteriors de la Comissió Europea per combatre el que anomenen la desinformació.

Aquest viatge a Brussel·les s'emmarca dins la missió del Màster en Comunicació Política i Institucional d'acostar els seus alumnes a les institucions més rellevants. A més de les seus de la Unió Europea de Brussel·les, els estudiants visiten amb assiduïtat altres institucions i organitzacions de pes. És el cas del Govern de Catalunya, on els alumnes van tenir la oportunitat de comentar aspectes de comunicació política amb el President Quim Torra, introduïts per l seva cap de premsa, Anna Figuera. A l'Ajuntament de Barcelona es van reunir amb el cap de premsa de la institució i amb el cap de gabinet del principal partit al consistori. A Òmnium Cultural, els alumnes van conèixer de primera mà com es dissenyen les campanyes d'impacte característiques de l'entitat, amb el seu vicepresident primer (ara assumint les funcions de president), Marcel Mauri, i amb el director de comunicació d'aquesta institució social amb més socis que el Barça, Roger Rofín. La setmana vinent el màster culminarà a Madrid el mòdul dedicat als estrategs i comunicadors de les institucions públiques, amb la cap de premsa del Congrés, Charo Rodríguez, que explicarà als alumnes les dinàmiques i protagonistes de la comunicació d'aquesta institució, des de dins.