El Màster en Edició tanca el curs amb una conversa entre dos dels grans editors internacionals, Elena Ramírez i Cristóbal Pera

5 Junio - 2019
edicio
  • La directora editorial de Seix Barral i el director editorial de Vintage Español participaran a la UPF Barcelona School of Management en el debat 'Editors literaris al segle XXI', moderat pel periodista cultural Carles Geli (El País)
  • Aquesta sessió d'alt nivell clou la 24a edició del Màster en Edició i escalfa motors a mode d'OFF-Fòrum per a la gran trobada del sector editorial: el Fòrum Edita Barcelona

Un any més el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra arriba a final de curs havent format una nova promoció de futurs editors. La cloenda de l'edició 2018-19 del programa es celebra el proper 2 de juliol en un acte que promet i que, a mode d'OFF-Fòrum del Fòrum Edita Barcelona, reunirà dues de les figures més rellevants del sector editorial actual. Elena Ramírez, directora de Seix Barral i directora del departament de ficció internacional del Grupo Planeta Barcelona, i Cristóbal Pera, director editorial de Vintage Español, Knopf Doubleday Publishing Group, Nova York. Dos convidats de luxe per tancar el curs acadèmic del Màster en Edició i començar la celebració del Fòrum Edita, la gran trobada del sector editorial que tindrà lloc del 3 al 5 de juliol i que organitza el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management i el Gremi d'Editors de Catalunya. Sota el títol 'Editors literaris al segle XXI: Elena Ramírez y Cristóbal Pera, una conversa', es planteja abordar la discusió sobre el present i el futur de l'edició literària, presentada i conduïda per Carles Geli, periodista cultural i sotscap de Cultura d'El País.

La conversa vol tocar temes d'especial interès sobre la figura de l'editor literari en ple segle XXI on la influència de les xarxes és tan present en els hàbits lectors i el big data ofereix tanta informació que sembla que els llibres es podrien escriure a cop de dades i estadístiques. Qüestions sobre si la tecnologia està fent perdre antics processos que en el seu moment es consideraven imprescindibles o si el canvi dels oficis editorials en el procés d'un llibre en determina també el gènere, l'estil o el públic. En definitiva,es debatrà sobre quins són els coneixements i les aptituds imprescindibles per a un bon editor literari i sobre què parlem quan parlem d'edició literària en el futur.

Elena Ramírez és professora del Màster en Edició i dirigeix l'Editorial Seix Barral des de l'any 2007, no sense haver passat abans per gairebé tots els departaments de l'editorial Alfaguara. Va ser a l'any 2000 que va entrar a Seix Barral de la mà d'Adolfo García Ortega, amb qui va aconseguir reflotar un segell editorial que avui gaudeix de prestigi i és un símbol de qualitat editorial. Actualment és, a més, la directora del departament de ficció internacional del Grupo Planeta.

Cristóbal Pera és el director editorial de Vintage Español, Knopf Doubleday Publishing Group, des d'on es dedica a l'edició en castellà. A més, és doctor en Literatura Hispanoamericana per la Universitat de Texas a Austin i exalumne del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management. Cristóbal Pera compta amb la valuosa experiència d'haver estat director editorial de Random House a Mèxic i director de The Wylie Agency España, Nova York. Va començar la seva carrera a Galàxia Gutenberg i posteriorment va fer el salt a Random House Mondadori, on també va ser director literari del segell Debate.

24 anys del Màster en Edició

El Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management fa temps que s'ha guanyat el prestigi de tot el sector editorial. Un programa creat i dirigit per Javier Aparicio Maydeu, crític i agent literari, catedràtic de Literatura Espanyola i Literatura Comparada del Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra i delegat de Cultura de la mateixa Universitat.

En aquests 24 anys, el programa ha acollit més de 900 alumnes, dels quals dos de cada tres treballa en el sector editorial. Es tot un referent per a la indústria editorial i compta amb el suport i col·laboració de tot el sector: Grup Planeta, Penguin Random House, Anagrama, Google, Grup 62, Círculo de Lectores, CEDRO, el Gremi d'Editors de Catalunya, la impremta Cayfosa, Nielsen, la Fira del Llibre de Guadalajara o la Fira del Llibre de Frankfurt, entre altres empreses i institucions líders.