El Documental de Creació brilla al Festival de Sant Sebastià 2019

6 Septiembre - 2019
  • El jurat ha sel·leccionat Las letras de Jordi, de Maider Fernández, i O que arde, d'Oliver Laxe, dos projectes gestats dins del Màster de la UPF Barcelona School of Management
  • També participen Ojos Negros, Los días que vendran i El viaje de Marta (Staff Only)

LAS LETRAS DE JORDI (Jordi's Letters) TEASER_VOSE from Maider Fernández Iriarte on Vimeo.

Del 20 al 28 de setembre, tindrà lloc el Festival de San Sebastià, en la seva 67a edició. Dins de les modalitats del certamen s'han seleccionat diverses produccions vinculades al Màster en Documental de Creaciónde la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra.

En la secció competitiva Nous Directors, una de les categories més rellevants del Festival i amb un premi dotat amb 50.000 euros, està el llargmetratge documental Las letras de Jordi, dirigit per Maider Fernández, alumni del Màster en Documental de Creació (2016-2017) . "El documental seleccionat en aquesta secció del Festival va ser el projecte que la directora va desenvolupar en els estudis de màster i que posteriorment ha pogut realitzar", comenta Jordi Balló, director del màster i degà de la Facultat de Comunicació de la UPF. També va ser gestat en el transcurs del màster el treball documental d'Oliver Laxe, O que arde, anteriorment guardonat al Festival de Cannes i que ara al Festival de Sant Sebastià concursa en la categoria Perlas de otros festivals.

La secció Made in Spain té com a principal objectiu donar difusió internacional al cinema espanyol. Aquest any ha seleccionat setze produccions, entre elles Ojos Negros de Marta Lallana i Ivet Castelo i Los días que vendrán de Carles Marquès-Marcet, tots dos projectes compten en l'equip amb professors i ex alumnes del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management. També participa El viaje de Marta (Staff Only), segon treball de Neus Ballús, alumni del Màster en Documental de Creació. Aquests projectes concorren al festival al costat de directors de llarga trajectòria com Pedro Almodóvar o David Trueba.

Durant els últims 20 anys, el Màster en Documental de Creació ha impulsat més de 30 pel·lícules. La majoria d'elles han obtingut premis en nombrosos festivals arreu del món, d'entre elles destaquen: Monos como Becky (1999) i De nens (2003), ambdues de Joaquim Jordà, En construcción (2001) de José Luis Guerin, El cielo gira (2004) de Mercedes Álvarez, La leyenda del Tiempo (2006) d'Isaki Lacuesta, Dies d'Agost (2006) de Marc Recha, La Plaga de Neus Ballús o Penélope (2017) d'Eva Vila.

Pots consultar el llistat de les 30 pel·lícules impulsades pel máster aquí