Del postgrau a l'èxit: Yellow, la startup que va de camí a convertir-se en una gran empresa

31 Mayo - 2019
  • Albert Villalobos, exalumne del Postgrau en Direcció d'Empresa de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra, ha impulsat Yellow, una aplicació de consum col·laboratiu que vol revolucionar el mercat a internet
  • L'empresa emergent es troba en procés de preincubació a Barcelona Activa i ha llançat la versió beta de l'aplicació al mercat

Albert Villalobos és, a part d'emprenedor, exalumne del Postgrau en Direcció d'Empresa de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra i enginyer informàtic. Des que va començar la carrera que tenia ganes d'emprendre, però es va adonar que li faltava coneixement empresarial i d'emprenedoria per a fer-ho. Va ser així com va triar el programa de postgrau de la UPF Barcelona School of Management. Un any més tard, el seu projecte emprenedor es troba en fase d'esdevenir una startup d'èxit. Al costat d'Alejandra Segón, graduada en disseny gràfic, va crear Yellow : una aplicació que porta el consum col·laboratiu un pas més enllà i proposa invertir les dinàmiques imperants a internet.

yellow app

Yellow és una aplicació multiplataforma que comparteix els desitjos i peticions dels usuaris amb la comunitat perquè sigui aquesta qui respongui o satisfaci les seves necessitats, preguntes o els aconselli. D'aquesta manera l'aplicació es converteix en una mena de geni de la làmpara que busca fer realitat els desitjos de l'usuari. A part de la genialitat de la idea, Yellow posa damunt la taula la possibilitat de que el consum col·laboratiu i la interacció entre usuaris inverteixin la dinàmica d'internet. Parlem d'una aplicació que és un mercat de peticions quan internet es basa en un mercat d'ofertes. Yellow proposa un canvi en el model de mercat en línia en què l'usuari publica les seves necessitats i la comunitat és qui té la capacitat de donar-li feedback. Un mercat d'usuaris centrats en solucionar els seus problemes que ofereixen, donen i reben, de manera que els conceptes de "comprador i venedor" canvien absolutament. El seu creador, Albert Villalobos, remarca que Yellow posa al mateix nivell la gran indústria i el coneixement col·lectiu i col·laboratiu. "De manera que l'aplicació dóna visibilitat a les petites empreses".

Yellow és ara una empresa emergent. Un projecte impulsat des de l'àmbit acadèmic que es troba en un programa de preincubació a Barcelona Activa. Albert Villalobos explica que en el Postgrau en Direcció d'Empresa va adquirir coneixements per emprendre i la visió general del que comporta dirigir una organització i dur a terme un projecte. Destaca l'ajuda rebuda pel departament d'Alumni de la UPF Barcelona School of Management, on el van assessorar i li van facilitar una xarxa de contactes i recursos per poder fer realitat el seu projecte. A més, subratlla el suport de Susana Domingo, de la Unitat d'Innovació-UPF Business Shuttle, qui li va recomanar entrar a Barcelona Activa, i agraeix el seguiment que ha tingut el seu projecte des que va finalitzar el programa.

Per ara els seus cofundadors, Albert i Alejandra, ja han tret al mercat la primera versió beta de l'aplicació, a més de la plataforma en línia Yellow.market

El Postgrau en Direcció d'Empresa de la UPF Barcelona School of Management té per objectius dotar els estudiants dels coneixements i les competències necessaris per interpretar la realitat empresarial i prendre decisions en llocs de direcció de l'empresa. Alhora, s'entrena als participants del programa per contribuir en la creació de valor a les organitzacions. El cas d'Albert Villalobos i Yellow és una mostra més d'èxit en el marc del programa.