PUMA busca innovació i creativitat en els estudiants internacionals de la BSM

26 Septiembre - 2017
  • La marca de calçat i roba esportiva PUMA participa al Challenge 2017, un projecte d'innovació oberta aplicada a l'aprenentatge en què participen docents i un centenar d'estudiants de 8 Masters of Science diferents
  • El repte és definir una estratègia digital que li permeti a PUMA relacionar-se amb els seus followers i obtenir insights (elements essencials que activen les emocions i comportaments del client)

L'empresa alemanya PUMA participa aquest any al Challenge 2017, un projecte iniciat fa sis anys per la UPF Barcelona School of Management que vol avançar cap a un nou model integral d'aprenentatge basat en la resolució de reptes empresarials reals i que realment connecti els alumnes amb el món professional. El repte que PUMA ha plantejat als estudiants està enfocat entorn al coneixement del seu client a través d'una estratègia digital. És a dir, com a través d'internet i les xarxes socials poden relacionar-se millor amb els seus clients i crear experiències reals i emocionals amb les que es puguin identificar-se i connectar. Per a una empresa, aquesta entesa és el més valuós al moment de crear estratègies i plans de màrqueting realment eficaços.

En el repte participen aquest any al voltant d'un centenar d'estudiants de diferents països i procedents de 8 Masters of Science diferents: Banca i Finances, Màrqueting, Business Analytics, IT, Negocis Internacionals, Emprenedoria i Management. 'Es tracta d'un projecte transversal que pretén assajar un nou format col·laboratiu basat en l'aprenentatge compartit, el treball col·lectiu i la relació entre àrees' explica Daniel Serra, degà de la UPF Barcelona School of Management.

Durant dues setmanes, universitat, empresa i estudiants treballen intensivament a través d'una plataforma virtual, on es realitzen sessions de creativitat i innovació i es comparteixen idees, propostes i fins i tot models de negoci. El paper de l'empresa en tot el procés és molt important perquè no es tracta només de proposar un repte i que el treballin els alumnes sinó d'un acostament real entre empresa i universitat per parlar i treballar conjuntament reptes reals.

La presentació del Challenge 2017 forma part de la sessió de benvinguda dels estudiants internacionals de la UPF Barcelona School of Management, on coneixen als directors i professors del seu programa, se'ls ensenya les instal·lacions del Campus de Ciutadella i es presenta el servei de Carreres Professionals. I des del primer dia, es planteja als alumnes la importància de participar en el Challenge com a projecte que fomenta l'acostament real entre empresa i universitat. 'La formació no és únicament transmissió de coneixements o habilitats, sinó generar una experiència en si mateixa. Amb el Challenge, l'alumne s'enfronta a reptes empresarials reals i desenvolupa competències i habilitats d'una forma més polièdrica i, alhora, les empreses observen, detecten i capten talent jove per la seva pedrera de professionals", conclou Serra.