Bernat Font: 'Em vaig proposar transformar el record d'una experiència traumàtica en quelcom atractiu'

4 Marzo - 2019
  • Skink Medical rep el premi a Millor Treball de Final de Màster de l'Executive MBA
  • Proposa el desenvolupament d'un producte innovador per a la cura de cicatrius mitjançant tatuatges temporals amb microencapsulacions d'oli de rosa mosqueta

Bernat Font

Per què els tractaments mèdics han de ser avorrits i incòmodes? Bernat Font es va fer aquesta pregunta després d'una llarga i angoixant experiència de cures, atencions i tractaments amb la fractura del seu braç dret. Els estudis l'avalen. Més del 50% de pacients confessa que no porta a terme o no acaba el tractament recomanat per la cura de cicatrius. Les principals causes són la incomoditat a l'hora de l'aplicació, la incompatibilitat amb el dia a dia i la falta de suport.

Per tot això, va decidir dedicar el seu projecte de l'Executive MBA a trobar una solució a aquest problema. 'Necessitava un repte per al Màster, un repte valent, transformador, innovador i així és com sorgeix realment la idea d'Skink Medical', explica Bernat Font.

Des de fa uns anys, la UPF Barcelona School of Management ofereix un MBA redissenyat i concebut per preparar professionals que aportin solucions transformadores a la societat. És per això que cada participant treballa un repte personal, un projecte que es defineix des de l'inici del curs sota la supervisió d'un mentor acadèmic i que ajudarà a identificar tots els coneixements que ha d'adquirir durant el curs. Cada estudiant decideix el seu projecte individual i aquest es converteix en l'eix vertebrador del procés d'aprenentatge i el que l'ajudarà a desenvolupar aptituds d'anàlisi, diagnòstic i competències viables per a la direcció de l'empresa.

'Fer el teu propi projecte és essencial per a l'aprenentatge perquè pots estudiar molts casos i veure molts exemples d'èxit o fracàs però, realment, fins que no et trobes tu mateix amb la necessitat de formular la idea, de pensar en les necessitats financeres, en les mètriques, el pla de viabilitat, el pla de màrqueting, la direcció estratègica, l'operativa, etc. no saps què és i què suposa de veritat. I això et compromet'.

Així és com Bernat Font crea Skink Medical, un pla de negoci per a una empresa dedicada a desenvolupar solucions per a la millora de l'experiència del pacient en el seu tractament de cura de la pell amb ferides, fractures o trencaments. La primera línia de solucions es basa en tatuatges temporals d'ús mèdic amb aplicació de demicroencapsulacions de principis actius a la tinta. El primer producte en desenvolupament que proposa és un tatuatge temporal amb microencapsulacions d'oli de rosa mosqueta per a la cura de cicatrius. A més, inclou una app de realitat augmentada des d'on es pugui interactuar amb el tatuatge, conèixer l'evolució del tractament i acompanyar al pacient en tot el procés. 'Proposo un producte còmode, adaptable, eficaç i estètic que curi i et permeti vestir i dissimular les cicatrius, fent el procés de cura més atractiu i divertit'.

Skink Medical ha rebut el premi a Millor Treball de Màster de la 20 edició de l'Executive MBA de la UPF Barcelona School of Management, que aquesta setmana va celebrar el seu acte de cloenda. Ha estat un any i mig de dedicació, estudi, treball i esforç per part dels estudiants. La direcció acadèmica va voler-ne ressaltar de Skink Medical l'excel·lent pla d'empresa realitzat però també el caràcter innovador i transformador de la proposta. 'Ha estat un any i mig intens però molt satisfactori, amb un nivell professional i uns projectes excepcionals', destacaven Jordi de Falguera i Susana Domingo, directors de l'Executive MBA. En aquest sentit, també es va atorgar el premi a Millor expedient acadèmic a Maria Buxadé i al projecte guanyador realitzat pels participants del MBA del Challenge per a la Fundació Josep Carreras.

BfBf

També et pot interessar:

Rethink, de projecte de l'Executive MBA a realitat empresarial