Ana Freire, entre les Top 100 Dones Líders a Espanya

23 Febrero - 2023
foto Ana Freire

La Dra. Ana Freire, directora del Departament d'Operacions, Tecnologia i Ciència de la UPF Barcelona School of Management, ha estat inclosa entre les Top 100 Dones Líders d'Espanya per MagasIN d'El Español, en la desena edició d'uns premis que es van entregar ahir a la nit en una gala que va tenir lloc al Teatro Real de Madrid, emesa en directe per Atresmedia.

La també directora del Màster Universitari en Data Analytics for Business de la UPF-BSM, que va acudir a la gala, ha declarat que “haver estat seleccionada entre les Top 100 Dones Líders a Espanya, en aquesta 10a edició, és tot un honor, especialment veient l'alt nivell de les candidates de la categoria 'Acadèmiques, investigadores i pensadores' ”.

“Iniciatives com aquesta contribueixen a donar visibilitat a dones que destaquen en àmbits, de vegades, molt masculinitzats, com és el cas de la categoria de Directives o Startups i pimes." afirma Ana Freire.

I continua: "A més, incrementar aquest registre de professionals a cada edició afavoreix la creació d'una xarxa molt àmplia a nivell estatal, afavorint futures col·laboracions”.

No és aquest el primer reconeixement rebut per Ana Freire. Entre altres distincions, Business Insider la va incloure a la seva llista dels 23 joves espanyols cridats a liderar la revolució tecnològica, i és Premi al Jove Talent Femení que concedeix la Reial Acadèmia de les Ciències espanyola. La seva àrea de recerca és l'impacte social i econòmic de la ciència de dades i la intel·ligència artificial, una temàtica sobre la qual ha contribuït amb més de 50 publicacions científiques, diverses patents i nombrosos reconeixements, tant nacionals com a internacionals.

Visibilitzar el talent femení

‘Top 100 Mujeres Líderes en España’ té com a objectiu principal visibilitzar el talent femení per construir una societat basada en la igualtat. El 2011 va llançar el 1r rànquing de Top 100, i des de llavors la iniciativa no ha parat de créixer, afegint altres esdeveniments amb empreses i institucions per fomentar la diversitat i ressaltar el paper de les dones en l'àmbit públic.

A més de donar visibilitat a les dones en el seu rànquing anual, els principals objectius de l'organització són que les escollides a les diferents edicions conformin un Think Tank, que periòdicament analitzin la realitat i anticipin els temes que es plantejaran en el futur, i que els seus veus s'incorporin a l'agenda estratègica, política, econòmica i social.

A la seva X gala celebrada ahir a la nit, deu diferents categories de dones líders van ser distingides: acadèmiques, investigadores i pensadores; alta adreça; cultura, lleure i esport; directives; empresàries; funció pública, institucional i política; mitjans; professionals i líders independents; startups i pimes; tercer sector i impacte social, a més de les ‘Top 10 Exterior’.

La coneguda presentadora de televisió Eva González va ser l'encarregada de conduir la gala, amb la col·laboració de Sara Escudero, que va posar la nota d'humor. Totes dues van anar donant pas a les diferents actuacions musicals de la nit i van anar desgranant els noms de les professionals en les diferents categories que passen a engrossir aquesta ja nombrosa llista de dones líders.

Consulta el llistat de totes les dones distingides per categoria