Jordi Balló Fantova

Associate Professor UPF
Director Acadèmic

Jordi Balló és Director Acadèmic del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management, programa del qual han sorgit nombrosos projectes cinematogràfics d'èxit, que van ser objecte d'una secció especial del Festival Internacional de Cinema de Rotterdam (2011). És Doctor en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i Professor associat de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Pompeu Fabra.Jordi és director cinematogràfic, comissari d´exposicions i investigador.

És el responsable del suplement Cultura/s del diari La Vanguardia de Barcelona. Fou director d'exposicions del Centre de Cultura Contemporània de Catalunya (CCCB) i director artístic del Festival de...

• Management, Law, Society & Humanities

• Laboratori d'Acompanyament Editorial de Documentals de Creació (LABED)
  • Màster en Documental de Creació

• Director d'Exposicions - Centre de Cultura Contemporània de Catalunya (CCCB)
  • Professor visitant - Stanford University
  • Director Acadèmic - UPF Barcelona School of Management

Actividad Investigadora y transferencia

• BALLÓ FANTOVA, J., JIMÉNEZ MORALES, M. (2022). The Real and the Spoken: How the Use of Language in Catalan Films Contributed to the Construction of a Sense of Reality. Journal of Catalan Studies, Barcelona, España.
  • BALLÓ FANTOVA, J., PINTOR IRANZO, I. (2021). La Desconfianza.. Revista de Estrategias , Tendencias e Innovación en Comunicación, España.
  • BALLÓ FANTOVA, J., PINTOR IRANZO, I. (2021). Visual motifs and representations of power in the public sphere. Communication & Society.
  • BALLÓ FANTOVA, J., SALVADÓ ROMERO, A., CAIROL, E. (2020). El motivo del bodegón policial. Boletín de Arte - UMA.
  • BALLÓ FANTOVA, J. (2023). «Jordi Balló ens presenta l’assaig “Estímulos. Vida, cine y política” amb textos del cineasta Joaquim Jordà», entrevista de Xavier Graset al Més 324 de TV3,. TV3, España.