Informació per a:

Francesc Calafell Majó

Associate Professor UPF
Director Acadèmic

Francesc Calafell és el Director Acadèmic del Màster en Tècniques de Reproducció Assistida Humana de la UPF Barcelona School of Management. És Doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona (1995), llicenciat en Biologia per la Universitat. Ha practicat investigació a Yale University (USA), a la Universitat de Barcelona ia la Universitat Pompeu Fabra.

És professor titular del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat Pompeu Fabra, amb activitat de recerca en Biologia Evolutiva i Biocomputació de diversificació genòmica. Ha publicat nombrosos articles científics, llibres, ponències a congressos, ha liderat i participat en diversos projectes de recerca.

• Operations, Technology & Science

• Doctor, Ciències, Altres, Biologia
  • Llicenciat / Títol de grau, Ciències, Altres, Biologia

Director/a

• Màster en Tècniques de Reproducció Assistida Humana

• Director Acadèmic - UPF Barcelona School of Management
  • Membre de l'equip de recerca - Universitat de Barcelona
  • Membre de l'equip de recerca - Universitat Pompeu Fabra
  • Membre de l'equip de recerca (recercador postdoctoral) - Yale University

Actividad Investigadora y transferencia

• CALAFELL MAJÓ, F., RIYAHI, S., S., CARRILLO-ORTIZ, J.G., J. G., SENAR, J.C., J. C., URIBE, F., F. (2022). Risk-taking coping style correlates with SNP290 polymorphisms in free-living great tits. Journal of Experimental Biology.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2021). Second GHEP-ISFG exercise for DVI: “DNA-led” victims’ identification in a simulated air crash. Forensic Science International: Genetics.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2021). Genetic origins, singularity, and heterogeneity of Basques. Current Biology.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2021). Autosomal genetics and Y-chromosome haplogroup L1b-M317 reveal Mount Lebanon Maronites as a persistently non-emigrating population. European Journal of Human Genetics.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2021). The Counteracting Effects of Demography on Functional Genomic Variation: The Roma Paradigm. Molecular Biology and Evolution.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2021). Admixture Has Shaped Romani Genetic Diversity in Clinically Relevant Variants. Frontiers in Genetics.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2020). Sex-biased patterns shaped the genetic history of Roma. Scientific Reports.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2020). The place of metropolitan France in the European genomic landscape. European Journal of Human Genetics.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2020). Recent Common Origin, Reduced Population Size, and Marked Admixture Have Shaped European Roma Genomes. Molecular Biology and Evolution.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2019). Patterns of genetic structure and adaptive positive selection in the Lithuanian population from high-density SNP data. Scientific Reports.
  • CALAFELL MAJÓ, F. (2019). A Historical-Genetic Reconstruction of Human Extra-Pair Paternity. Current Biology.
Cargar más (10/17)