La UPF-BSM celebra la Annual Alumni Reunion 2024 sota el lema “Leading the Change”

12 Febrero - 2024
Alumni Reunion 24

Els mons de l'empresa, el periodisme, el dret i tants d’altres estan canviant a un ritme frenètic i algunes empreses en són conscients, però d’altres encara no se n'han adonat de la revolució en la qual estem immersos des de fa alguns anys. Així ho va advertir Toni Raurich-Marcet, co-fundador i Managing director de E-Booking, a la UPF-BSM Annual Alumni Reunion 2024. La reunió anual d'antics alumnes va tenir lloc el passat 8 de febrer al campus de l'escola, amb l'assistència de més de 250 persones i sota el lema “Leading the Change” (“Liderar el canvi”).

Raurich-Marcet va ser el keynote speaker d'un esdeveniment que va estar conduït per la periodista i presentadora de televisió Sandra Mestres i que va comptar amb més intervencions: la benvinguda de l'Alumni Relations Manager de la UPF-BSM Ileana Alberto, les quatre ‘Alumni Pills’ per part d’antics alumnes i la clausura del director general de l'escola José Manuel Martínez-Sierra.

L'eina que més canvis està generant és naturalment la intel·ligència artificial, de la qual el Managing director de E-Booking va explicar que “no és una tecnologia especialment nova, ja porta amb nosaltres alguns anys. El que sí ha canviat és el fet que el que abans era per a uns pocs geeks i ara s'ha tornat mainstream”.

Toni Raurich-Marcet va afegir que la IA és, en poques paraules, “tecnologia canviant a éssers humans”, i que no suposa cap risc: al contrari, serà una ajuda, una espècie de co-pilot que ens guiarà -i de fet ja ens està guiant- en les nostres tasques diàries. El que és innegable és que la capacitat computacional de les màquines, que s'ha incrementat notablement, permet una infinitat de possibilitats materialment impossibles de dur a terme per a un ésser humà, per exemple, detectant malalties. I respecte a la gran pregunta: destruirà alguns llocs de feina actuals? Sens dubte, però ho compensarà creant-ne de nous. En qualsevol cas, va concloure, “estem en el dia 1 de la IA. Moltes coses estan per venir en un futur no gaire llunyà”.

Les Alumni Pills

Després de la intervenció del Toni Raurich-Marcet van tenir lloc les esperades Alumni Pills, ponències de 15 minuts on els protagonistes van ser quatre antics alumnes que ens van il·lustrar amb exemples i consells inspiradors, cadascun dins de la seva àrea de coneixement.

En primer lloc, Javier Donadeu, Head of Brand Narrative del FC Barcelona, va abordar “la importància del timing en les campanyes de màrqueting i comunicació” dins del sector esportiu. Per fer-ho, va utilizar dos recents exemples: el moment en el qual Aitana Bonmatí va ser premiada amb la Pilota d'Or a la millor jugadora de l'any, a l'octubre de l'any passat, i l'anunci i arribada de Vítor Roque al club, entre finals de 2023 i principis de 2024. “El nostre sector es mou per onades. A vegades es compleixen les previsions i les coses van bé, però altres vegades no. I si l'equip perd, els plans s'han de canviar”.

La següent a intervenir va ser Jessica Sanchez G, Consultant, United Nations Climate Change, qui va advocar per passar immediatament a l'acció per a frenar el canvi climàtic. “La ciència són fets, i no opinions”, encara que a vegades, va explicar, la narrativa que es fa del canvi climàtic està mal enfocada, i ens fa pensar que el problema és massa gran com perquè tingui solució. Però “les solucions són reals, i suposen una oportunitat per a tots els sectors: emprenedors, empreses, arquitectes, psicòlegs, xefs i un llarg etcètera. I seran el més important que li succeeixi a la nostra generació. A què estem esperant?”, va concloure.

Christian Rodríguez Fornos, chairman de Mutter Ventures, va proposar en la seva xerrada “Emprenent el futur: claus i aprenentatges” alguns consells per a emprendre en aquesta quarta revolució industrial en la qual ens trobem, que es podrien resumir en:

• Actuar amb curiositat i anàlisi crítica
  • Buscar la validació prèvia de les nostres idees
  • Complementar les limitacions pròpies (és a dir, no emprendre mai sol)
  • Tenir objectius comuns
  • Ser generós i transparent
  • Abans d'emprendre, preguntar-se si hi ha clients i canals per al nostre negoci, i dissenyar un model econòmic
  • Per a obtenir inversió: estratègia, respecte i resiliència

Finalment, Marta Illa Martínez, co-Managing Director i CFO de MiiN Korean Cosmetics, va desgranar les aplicacions del big data en l'estratègia de negoci de la seva empresa, importadora i distribuïdora de cosmètics coreans. En la seva companyia, va explicar, utilitzen el big data per a personalitzar l'experiència del client, definir la seva estratègia d'expansió del retail per a obtenir el millor retorn possible, estudiar les últimes tendències, obtenir informació a temps real, i dur a terme una anàlisi financera de qualitat. En resum, va concloure que el big data serveix per a prendre decisions i anticipar-se a les necessitats pròpies del negoci.

Finalment, la UPF-BSM Annual Alumni Reunion 2024 va acabar amb una animada trobada de networking amb música i begudes en la qual els assistents van tenir ocasió de posar-se al dia, i es van emplaçar a retrobar-se en la propera edició de la reunió, que com cada any, servirà d'inspiració i esdeveniment social a tota la Comunitat d'Alumni de l'escola.