Publicat el darrer estudi "Ràtios Sectorials 2016", coordinat pel professor Oriol Amat

20 Marzo - 2018

La UPF Barcelona School of Management conjuntament amb ACCID i el Registre d'Experts Comptables ha publicat una nova edició del llibre Ràtios Sectorials 2016, amb els balanços i comptes de resultats de 166 setors econòmics. L'estudi ha estat coordinat per Oriol Amat, catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Pompeu Fabra i director del Màster en Direcció Financera i Contable d' Empresa de la UPF Barcelona School of Management, i ha comptat amb la participació de l'economista Pilar Lloret. i Raffaele Manini, exalumne de Master of Science.

L'objectiu d'aquest estudi, que s'actualitza cada any, és facilitar els balanços, els comptes de resultats i les ràtios dels principals sectors d'activitat empresarial. "La informació de les empreses d'un determinat sector pot ajudar a conèixer quins són els ràtios mitjans i també els ràtios de les empreses que tenen beneficis. En aquest estudi s'ha considerat que les empreses exitoses són les que aconsegueixen uns beneficis. S'ha tingut en compte aquesta variable i no unes altres com per exemple la quota de mercat o el prestigi dins del sector, ja que no s'ha pogut disposar de la informació necessària per dur-ho a terme. Per tant, s'ha optat per considerar que les empreses exitoses de cada sector són les que aconsegueixen obtenir uns resultats positius", afirma Oriol Amat.

Segons els autors de l'estudi, l'elaboració d'una anàlisi complet d'una empresa exigeix poder comparar les seves dades amb les de les empreses del seu mateix sector d'activitat. Això és així perquè la marxa de l'economia general no afecta de la mateixa manera a tots els sectors.

Les dades per elaborar aquest estudi s'han obtingut a través de la base de dades SABI (Sistema d'Anàlisi de Balanços Ibèrics) distribuïda per les empreses Bureau van Dijk i Informa. Aquesta base de dades en CD-ROM conté una informació comptable al voltant d'un milió d'empreses espanyoles que han dipositat els seus comptes anuals en el Registre Mercantil.

En l'anàlisi sectorial, s'ha agrupat el total d'empreses per activitats amb un total de 166 sectors i s'han seleccionat exclusivament les empreses que van dipositar els seus comptes anuals per als exercicis del 2014, 2015 i 2016 en el Registre Mercantil.

Descargar l'estudi complert.