Primer Hackathon sobre blockchain amb 4 reptes financers empresarials

28 Enero - 2020
  • Organitzen conjuntament Izertis, Alastria i la UPF Barcelona School of Management
  • La Generalitat de Catalunya, Nemeru, Proteum i Silk són les quatre entitats que presentaran els quatre reptes a resoldre durant el hackathon

La UPF Barcelona School of Management, Izertis i Alastria convoquen el primer hackathon "4challenges4blockchain", que se celebrarà a les instal·lacions de l'escola de management de la Universitat Pompeu Fabra el proper mes de maig (C/Balmes, 132). Per a participar en aquesta convocatòria oberta, els interessats han d'emplenar el formulari que està disponible a la web www.4challenges4blockchain.com Poden inscriure's de manera individual o en grups de màxim 4 persones. Les persones que s'inscriguin de manera individual seran connectades en equips de 4 persones.

Els equips participants hauran de resoldre un repte financer-empresarial mitjançant el desplegament d'un desenvolupament tècnic en les xarxes blockchain en el marc d'Alastria, per a això disposaran de 24 hores. La Generalitat de Catalunya, Nemeru, Proteum i Silk són les quatre entitats que presentaran els quatre reptes a resoldre durant el hackathon.

En opinió de Montse Guardia, directora general d'Alastria, "2020 serà l'any de l'ús de blockchain. Promovem accions que visualitzin es que pot aportar la tecnologia blockchain a la vida quotidiana, a la manera de fer negocis i a la societat en el seu conjunt. Treballem per passar de la teoria a la pràctica, de les idees als projectes concrets, i que el màxim nombre de persones coneguin de primera mà els beneficis de la tecnologia distribuïda i descentralitzada", va apuntar.

Per a Luz Parrondo, directora del postgrau en Blockchain de la UPF-BSM, l'impacte de Blockchain en l'economia global i en la direcció financera de les empreses obre tot un univers de reptes i oportunitats. 'Segons el Fòrum Econòmic Mundial en 2025 el 10% del PIB global serà emmagatzemat en blockchain. La UPF Barcelona School of Management pretén, a través de la càtedra, els hackatons, el propi postgrau i les col·laboracions amb Izertis i Alastria ampliar el coneixement i la recerca d'aquesta tecnologia i posicionar a Barcelona com a referent mundial del Blockchain'.

Per part seva, Urko Larrañaga, Lead of Blockchain a Izertis, va assenyalar amb aquest hackathon pretenem resoldre reptes reals amb Blockchain, així com reunir talent amb un especial interès sobre aquesta tecnologia i difondre la seva utilitat i el seu potencial per a projectes de transformació digital.

Hi haurà quatre jurats, un per a cada repte, format per un membre d'Izertis, de la UPF-BSM, d'Alastria i un representant de l'entitat promotora del repte i l'equip guanyador rebrà un premi econòmic.