L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona premia quatre estudiants de la UPF-BSM

17 Febrero - 2023

Marta Terradas, David Irazábal, Sira Torras i Mónica Moraleja, guardonats en diferents categories del Premi Extraordinari Futurs Advocats i Advocades de Barcelona.

Quatre estudiants del Màster Universitari en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) han estat guardonats amb el Premi Extraordinari Futurs Advocats i Advocades de Barcelona, una iniciativa organitzada per l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), juntament amb el Grup de l'Advocacia Jove de Barcelona (GAJ Barcelona) i Alter Mútua dels Advocats i Advocades.

Els estudiants de la UPF-BSM guardonats, dos premiats i dos finalistes, van ser Marta Terradas Borràs, que es va emportar el Premi a la Millor Qualificació d'Accés a la Professió d'Advocat, David Néstor Irazábal Martínez, finalista a la mateixa categoria, Sira Torras Serrat, premiada amb la Millor Carrera Acadèmica i Mónica Moraleja Mellado, finalista a la categoria de Millor Treball de Final de Màster en Dret Penal. Al Premi, que aquest any ha arribat la tercera edició, hi participen estudiants del màster universitari d'accés a l'advocacia que s'imparteix a diferents universitats de Barcelona.

L'acte de lliurament va tenir lloc el passat 24 de gener al Palauet Casades, seu de l'advocacia barcelonina, i va ser inaugurat pel degà de l'ICAB Jesús M. Sánchez, que va ressaltar la vàlua i l'esforç dels estudiants participants, demostrats en la qualitat tècnica dels treballs presentats, així com en la qualitat científica de les universitats catalanes per formar professionals capaços d'impulsar el futur.

A continuació, la vicepresidenta d'Alter Mútua dels Advocats i Advocades, Carme Adell, va subratllar la importància de promoure iniciatives conjuntes per garantir els interessos i els drets dels advocats i també va agrair la implicació de les universitats i dels estudiants, convidant-los a formar part d’aquestes institucions i a descobrir la feina que es duu a terme per protegir els interessos del col·lectiu i promoure iniciatives, com el mateix Premi, en reconeixement de la professió.

Tot seguit, el president del GAJ Barcelona, Alexander Salvador, va destacar la importància d'aquests premis per reivindicar l'esforç, la superació i el talent com a valors entre els joves, a més de l'esperit social que sempre ha de caracteritzar la pràctica de l'advocacia.

Finalment, va clausurar l'acte la directora general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Generalitat de Catalunya, Immaculada Barral, que va subratllar el reconeixement que suposa el premi per als estudiants després de finalitzar els estudis, l'excel·lent preparació acadèmica que brinden les universitats participants i també la vinculació del dret a l'actualitat.

El Premi Extraordinari Futurs Advocats i Advocades de Catalunya es concedeix als millors expedients i millors treballs de final de màster (TFM) en els àmbits del dret penal, civil i mercantil, laboral i administratiu dels alumnes que han cursat el màster universitari d'accés a l'advocacia. La dotació inclou els drets de col·legiació i un any de quotes a l'ICAB, l'alta com a mutualista a Alter Mutua i una bonificació econòmica.