El film Penèlope, d'Eva Vila, s'estrena als cinemes

13 Septiembre - 2018

Penèlope, el darrer film d'Eva Vila, cineasta i coordinadora acadèmica del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management, arriba als cinemes el 14 de setembre, després del seu pas per Sevilla Festival de Cine Europeo, el D'A, i el Festival de Cine de Guadalajara. El film, produït per Araki Films, Televisió de Catalunya i PolandStudio, ha comptat amb el suport del Màster i la col·laboració d'alguns alumnes. 'El Màster és el punt d'unió. No només t'ensenya, sinó que t'empeny i t'introdueix en una xarxa de contactes molt valuosa que t'ajuda i et fa sentir la necessitat de fer cinema', explica Eva Vila.

I és que el Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management, dirigit per Jordi Balló, ha impulsat més de 30 pel·lícules documentals estrenades en sales de cinema i premiades en importants festivals i se li atribueix avui bona part de l'auge del cinema documental català.

En aquesta tercera pel·lícula, Eva Vila aborda la deconstrucció del mite d'Ulisses posant al personatge femení al centre del relat. Rodada a la comarca del Moianès, amb el poble de Santa Maria d'Oló com a principal localització i amb impressionants vistes aèries de la muntanya de Montserrat, Penèlope tracta des del punt de vista de la dona, el relat de l'Odissea d'Homer. Penèlope és la modista d'un petit poble de l'interior de Catalunya. Ella cus y descús els fils. Té el caràcter d'una generació dura però sentida. Ulisses torna al mateix poble després de trenta anys d'absència. Un últim viatge el sentit del qual, més enllà del viscut, és el retorn a una pàtria i a una forma de vida que s'extinguirà amb ells.
Penèlope és una Oda a l'Absència, però també a l'audàcia de defensar-se d'ella convertint-la en un motor per a sobreviure.

El llargmetratge ha estat seleccionat com un dels cinc finalistes per al Premi San Sebastián - Guipuzkoa Film Commission d'enguay.

Descomptes pels alumnes UPF Barcelona School of Management

La comunitat UPF i UPF Barcelona School of Management que vulgui veure Penèlope als cinemes Balmes de Barcelona gaudiran d'un descompte especial, així com també als cinemes Girona que ofereix un 2x1. Per gaudir del descompte, només s'ha de presentar el carnet acreditatiu de la UPF Barcelona School of Management.