"La UPF-BSM sempre serà un referent i una inspiració per al nostre futur"

6 Julio - 2021

Bon dia al rector, al director general, a totes les autoritats i als alumnes, famílies i companys i companyes del curs i, en concret, del Màster Universitari en Advocacia, que avui ens veieu des de casa.

Em dic Qianying-Núria Zhou, recentment graduada del Màster Universitari en Advocacia, i és un honor per mi poder parlar en representació dels meus companys i companyes en aquest acte de graduació. Encara estic pensant si m'han elegit per comprovar que hagi aconseguit corregir tots els errors gramaticals que cometo en les nostres hores i hores de converses per intercanviar coneixements de les dues grans cultures.

Vull aprofitar aquest moment per donar-vos l'enhorabona a tots vosaltres. Hem superat tots junts aquest curs tan complicat amb angoixes i nervis, però també ha estat un any ple d'emocions positives que ens han portat fins al dia d'avui, com per exemple l'esperança i la il·lusió de convertir-nos d'aquí poc en grans professionals.

La UPF Barcelona School of Management, és una escola de management que pertany a una de les millors universitats tant a escala nacional com en l'àmbit internacional, la Universitat Pompeu Fabra.

Fa nou mesos vam començar el curs d'una forma molt especial. Jo, personalment, en comptes de fer el meu llarg viatge en tren des dels afores de Barcelona fins a l'edifici Balmes, he aprofitat aquest temps per descarregar el zoom, aprendre com funcionava i, a través d'una pantalla connectar-me a les classes online i interactuar amb els companys del màster de forma virtual.

Però en els pocs viatges que sí que he fet en tren, passant pels diferents paisatges, la meva ment viatjava també, i no podia parar de pensar què voldria i què podria fer en un món tan divers, a banda de dedicar-me al món de l'advocacia del que desitjo formar part. De moment, però, estic contenta d’incorporar-me a la meva alma mater i col·laborar a proposta del director general en el desenvolupament de la China Initiative per bastir ponts i establir relacions entre la UPF-BSM i la Xina.

Enguany, tot i que la distància ens ha fet perdre el contacte humà, l'esforç del professorat per interaccionar amb els alumnes, les seves ganes de transmetre'ns els coneixements, els moments que hem pogut compartir les nostres idees amb diferents magistrats, fiscals, advocats i professors referents, han fet que el curs sigui únic i inoblidable en la nostra trajectòria acadèmica. Volíem agrair a tot el personal de l'Escola oferir-nos la millor experiència educativa en una situació difícil i canviant.

Durant els nou mesos, hem pogut adquirir coneixements professionals per exercir com a futurs advocats, però a part dels coneixements, la visió global, els valors, el sentit crític, les capacitats per liderar projectes i les qualitats per exercir com a un bon professional que ens ha transmès el professorat i l'Escola, són avantatges competitius que nosaltres tenim per a enfrontar els reptes futurs.

La formació de l'Escola en l'esperit de cooperació i treball en equip serà una força important per superar totes les dificultats que ens trobarem.

Ara toca continuar avançant i els nostres camins se separen. Estic davant de futurs magistrats, fiscals, graduats socials, professors, professionals del Dret en les administracions públiques i per descomptat davant de futurs advocats.

Estem anomenats a una missió important i que pot causar vertigen, a ser Guardians del Dret i de les Lleis perquè enfront de la injustícia triomfi la Justícia i la veritat.

I se'ns encomanarà el material més sensible i delicat que existeix: la vida, la llibertat i el patrimoni de les persones i la resta de drets humans i fonamentals que tenim. No és tasca fàcil i per això us animo que quan tinguem un moment d'assossec i reflexió mirem cap endarrere, el nostre pas per la UPF-BSM, que sempre serà un referent i una inspiració per al nostre futur.

No és casualitat que als advocats se'ns conegui amb el terme de “lletrats”, vocable que té el seu origen en la consideració de l'advocat com un coneixedor de les lletres i és sinònim de savi, expert i instruït en qualsevol branca o especialitat del Dret. Per això us animo que les nostres circumstàncies professionals i personals no ens impedeixin deixar de costat el que ha d'acompanyar-nos per a la resta de les nostres vides, l'estudi i la formació constant que permeti adequar el nostre coneixement a les circumstàncies socials de cada moment.

A tots us desitjo molts èxits, personals i professionals, amb el convenciment que al llarg de la nostra trajectòria professional sabrem portar la petjada que UPF-BSM ha deixat en nosaltres i que mostrarem amb orgull com a carta de presentació.

Per últim, vull tornar a felicitar a tots els graduats amb els quals he compartit el curs i ara la graduació, i recordar-vos que ara que ens incorporarem al món laboral, comptem amb la clau de l'èxit gràcies a la UPF-BSM, la nostra mentalitat oberta, i les ganes d'aprendre i integrar-nos en un món de gran diversitat cultural.

I el més important, vull donar el nostre més sincer agraïment a unes de les persones més importants de la nostra vida: els nostres pares i familiars, que avui també ens acompanyen a la graduació en format remot. Gràcies per tot el temps dedicat a escoltar-nos i acompanyar-nos en els nostres moments, els bons i els dolents, i per preocupar-vos més que nosaltres pel nostre propi futur. Però recordeu, per molt lluny que marxem de casa, sempre hi tornarem. Moltes gràcies a tothom.

I ara passem la paraula a Sharon Sun, Trade Policy Economist a la Canada West Foundation i alumni de la UPF-BSM.