Nova direcció a la BSM-Universitat Pompeu Fabra

5 Septiembre - 2019
  • El Patronat nomena Oriol Amat director general interí i Pilar Soldevila en el càrrec de gerent de la institució

La UPF Barcelona School of Management, escola de management de la Universitat Pompeu Fabra, ha engegat un procés de transformació acadèmica en línia amb l'aposta de la UPF per esdevenir un referent d'excel·lència en innovació educativa, recerca i transferència de coneixement. Per liderar aquest procés, el consell rector i el Patronat de la UPF Barcelona School of Management ha confiat en el catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat, Oriol Amat, qui des de fa un any ja exercia com a degà de la UPF Barcelona School of Management. Amat exercirà les funcions de director general interí de la UPF Barcelona School of Management, en substitució de Carme Martinell. Mantindrà també les funcions com a degà. També s'ha nomenat Pilar Soldevila en el càrrec de gerent.

Oriol Amat és catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Pompeu Fabra, vicedegà del Col·legi d'Economistes de Catalunya i vicepresident de l'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció (ACCID). Ha impartit docència i dirigit programes a la UPF Barcelona School of Management des de la seva creació fa 26 anys. El setembre de 2018 va ser nomenat degà de la UPF Barcelona School of Management. A la UPF, ha estat vicerector d'Economia i Sistemes d'Informació, director del Departament d'Economia i Empresa i un dels experts acadèmics més reconeguts dins del sector comptable i financer.

Pilar Soldevila compta amb una àmplia experiència dins del camp de la gestió tant en l'àmbit públic com privat. Es doctora en Direcció i Administració d'Empreses per la Universitat Pompeu Fabra, llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Autònoma de Barcelona i diplomada en Ciències Empresarials a la Universitat de Barcelona. Ha estat directora de coordinació i projectes estratègics de la gerència municipal a l'Ajuntament de Barcelona els últims set anys, directora de la Fundació Universitària Balmes de la Universitat de Vic; adjunta al director general del grup Lizarran i directora financera del grup Focus. A nivell acadèmic, ha exercit alguns anys com a professora del Departament d'Economia i Empresa de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials a la Universitat Pompeu Fabra, i ha publicat diversos llibres de finances, comptabilitat de costos i comptabilitat de gestió.

Nova estructura acadèmica

La UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra ha reforçat també l'estructura acadèmica de l'escola amb la incorporació de nous professors i la creació de vicedeganats i caps d'àrea acadèmica. Així, el professor Ernest Solé, ha estat nomenat cap d'estudis de la UPF Barcelona School of Management, una figura de nova creació que coordinarà el desenvolupament de l'activitat acadèmica. S'han creat vicedeganats per desenvolupar les àrees de Professorat (Salvador Estapé), Recerca (Llorenç Bagur), Transferència de Coneixement (Ramon Bastida) i Executive Education (Josep Maria Galí). També s'ha nomenat la professora Raquel Montaner nova coordinadora de l'àrea de Dret de la UPF Barcelona School of Management. Montaner se suma així a les àrees ja creades de Marquèting (Carolina Luis), Estratègia i Emprenedoria (Susana Domingo), Comptabilitat, Banca i Finances (Luz Parrondo) i Persones i Organització (Mercè Martin). També s'han incorporat a l'escola Nicole Kalemba per a reforçar l'àrea de Màrqueting i Lluis Vicent per a enfortir la unitat de formació on-line.