Xavier Puig dirigeix un MOOC sobre finances per a 'no financers'

10 Febrero - 2016
  • El curs, en obert i online, s'inicia el proper 6 d'abril i pretén que els participants comprenguin, partint de zero, la informació comptable-financera pròpia de les empreses o entitats públiques

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) oferirà a l'abril un nou curs massiu, obert i en línia (MOOC) sobre finances i comptabilitat per a 'no financers'. El curs, impartit per Xavier Puig, professor del departament d'Economia i Empresa de la UPF i director de programes de Banca i Finances a la UPF Barcelona School of Management, s'iniciarà el 6 d'abril i ja té obertes les inscripcions.

Mitjançant la plataforma Miríada X, el curs 'Finances per No Financers’ pretén que els participants comprenguin, partint de zero, la informació comptable-financera típica oferta per les entitats públiques o privades. 'Es tracta de poder interpretar els balanços i els comptes de resultats. No és un curs de comptabilitat, és un curs que oferirà els coneixements suficients per realitzar una lectura crítica dels estats financers d'una entitat', explica Puig. El curs requerirà una dedicació estimada de 16 hores d'estudi durant 8 setmanes.

A través de diversos vídeos s'introduirà als participants en els aspectes clau amb l'ajuda d'un cas de creació d'empresa. Es crea l'empresa de zero i es va entenent com es va generant el balanç inicial. Després s'introdueix el compte de resultats. S'explicaran els conceptes bàsics balanç inicial, compte de resultats, anàlisi de tresoreria i de rendibilitat i es projectarà la seva viabilitat econòmica mitjançant els "estats de fluxos d'efectiu" i els "ràtios d'endeutament" d'una empresa.

No cal tenir coneixements previs per a realitzar el curs. 'De la mateixa manera que tots nosaltres sabem conduir un cotxe o utilitzar un PC sense saber res o gairebé res de mecànica o informàtica; en aquest curs no es tracta d'aprendre comptabilitat sinó d'adquirir coneixements bàsics per saber interpretar els estats financers d'una empresa. Aquest és l'objectiu del programa: aprendre a interpretar la informació comptable i financera i a utilitzar-la en l'empresa per a la correcta presa de decisions.

Amb aquest nou programa en obert, la UPF segueix apostant pels MOOC per facilitar la difusió de coneixement utilitzant les noves tecnologies. El curs compta ja amb més de 4.000 persones inscrites si bé el nombre de matriculats en aquests cursos és il·limitat i la descàrrega de materials gratuïta, oberta i accessible.