“Meet the Advisors”: estudiants del Start-UPFlama són mentoritzats per experts de la UPF-BSM

22 Marzo - 2023
UPFlama

El passat divendres 3 de març va tenir lloc a la seu de la UPF Barcelona School of Management la sessió “Meet the Advisors”, una activitat dintre del programa d’emprenedoria de la UPF a on, com el seu propi nom indica, estudiants de tercer i quart de Grau de la universitat coneixen i són mentoritzats per experts de la UPF-BSM.

L’objectiu principal de la jornada “Meet the Advisors” és desenvolupar i validar les idees de negoci i plans d’empresa presentats en el Programa Start-UPFlama un cop ja s’han impartit les sessions teòriques del programa. D’aquesta manera, els estudiants de diferents àmbits empresarials reben un cop de mà gràcies a la participació dels mentors, que guien i ofereixen el seu assessorament segons les seves respectives àrees d’expertesa.

En aquesta ocasió, els mentors van ser l'Oriol Montanyà, l'Alberto Lempira Guevara, l'Andrei Boar, l'Alberto Carrio, el Rodrigo Cetina, el Mariano de las Heras i l'Albert Domingo, que van oferir el seu assessorament en matèries d’Operacions i Cadena de Subministrament, Màrqueting i Comunicació, Financer, Gestió de Recursos Humans, Legal i Estratègia Tecnològica.

L’encarregat de donar la benvinguda institucional i de presentar la sessió va ser el degà de la UPF Barcelona School of Management, Llorenç Bagur, abans de cedir la paraula a la catedràtica del Departament de Medicina i Ciències de la Vida i rectora de la UPF, Laia de Nadal, qui va agrair l’assistència als participants, i va considerar “essencial per la universitat donar totes les eines i oportunitats perquè pugueu innovar i emprendre, tant els estudiants com els alumni, i podeu sortir amb unes eines amb les que puguem fer la transferència del coneixement que us hem donat”.

A continuació també van intervenir breument la directora del Departament d'Estratègia Empresarial i de Gestió de l’escola, Susana Domingo, que va destacar l’elevat número de dones assistents a la sessió, i el cap d’Emprenedoria de la Unitat Business Shuttle de la UPF, Albert Domingo, per a qui el més important, més que l’acceleració de la startup, és la idea i la fase inicial.

Preparació de l’informe sobre la idea de negoci

La primera part de la sessió va consistir en la preparació d’un informe amb la informació clau de la idea de negoci dels projectes d’emprenedoria en format canvas. Els participants van disposar d’uns 45 minuts per preparar un document amb el qual realitzar una breu presentació, de com a màxim un minut, amb l'objectiu de donar a conèixer els diversos projectes participants als mentors.

Seguidament, els emprenedors van exposar els seus projectes als experts a partir de l’informe elaborat prèviament.

Trobada amb els mentors

La segona part va consistir en una trobada individualitzada dels equips participants amb les persones expertes, on cada grup va disposar de 15 minuts per comentar amb el mentor les qüestions que més els interessaven sobre els seus respectius camps d’expertesa.

Els últims minuts de la trobada es van dedicar a l’elaboració d’un document amb un breu resum dels principals avenços que cada grup va realitzar al llarg de la trobada amb l'expert.

L’emprenedoria, un pilar que cal treballar des de la universitat

El principal missatge que es va transmetre durant la sessió va ser que l’emprenedoria és un pilar que cal treballar des de la universitat. Si està ben demostrat que l’emprenedoria i la competència entre empreses crea riquesa i benestar per a la societat, és perquè la competència és un estímul a la innovació i a la productivitat general, a més de satisfer anhels tan humans com el desenvolupament personal, l’autorealització i la necessitat de reconeixement.

Sobre Start-UPFlama

Start-UPFlama, que enguany celebra la seva segona edició amb 11 projectes (tres més que l’any passat) és una iniciativa de la Unitat d’Innovació UPF Business Shuttle per impulsar la creació de projectes emprenedors a la comunitat universitària, principalment entre els estudiants i alumni de la UPF.

Amb la visió de que la transferència de coneixement és bilateral, del món acadèmic al món empresarial, i traslladant la idea d’una comunitat gran i diversa, Start-UPFlama accepta projectes d’empresa de caràcter innovador individuals o col·lectius, sense limitacions pel que fa al sector d’activitat.

Poden participar-hi estudiants que estiguin cursant un grau, màster o doctorat a la UPF; titulats de qualsevol estudi de la UPF durant els últims quatre cursos acadèmics; i també altres candidats/es, sempre que formin part de candidatures col·lectives en les quals almenys la meitat de l’equip estigui formada per estudiants de la UPF o titulats de la UPF dels últims quatre cursos acadèmics.