Les claus per entendre l'impacte de la tecnologia blockchain

18 Noviembre - 2019

La tecnologia blockchain augura grans promeses: descentralització, màxima seguretat, anonimat, traçabilitat i interconnectivitat. I no només per a l'àmbit econòmic i financer sinó per a molts sectors. El blockchain té un potencial enorme però com ens impactarà a la vida real, com afecta avui ja al ciutadà? Quins canvis en podem esperar? Ens ho expliquen Llum Parrondo i Miguel Benavent, de l'postgrau en Blockchain i altres tecnologies DLT de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra

Segons el Fòrum Econòmic Mundial a 2025 el 10% de l'PIB global serà emmagatzemat en blockchain. L'impacte de Blockchain en l'economia global i en la direcció financera i comptable de les empreses obre tot un univers de reptes i oportunitats. Diuen els experts, que el blockchain possibilitarà fer el salt de l'anomenat internet de la informació a l'internet de la valor.

Lliura és la moneda digital de Facebook basada en blockchain que ja compta amb el suport de més de 100 companyies i moneder digital propi. Amb més de 2.200 milions d'usuaris, Facebook està revolucionant els mercats i el sector bancari.