L'emergència climàtica protagonitzarà la novena edició del Campus Gutenberg-CosmoCaixa

5 Agosto - 2019
  • La trobada sobre comunicació científica, que anualment organitza la UPF Barcelona School of Management i l'Obra Social La Caixa, tindrà lloc els dies 16 i 17 de setembre a Barcelona
  • El Campus vol aquest any fer d'altaveu sobre l'emergència climàtica i la mobilització d'entitats com Fridays for Future

El Campus Gutenberg-CosmoCaixa és una iniciativa dedicada a la comunicació i la cultura científica. Les jornades s'han convertit en un espai de debat i intercanvi d'idees que ofereix als participants l'ocasió de compartir iniciatives, experiències i propostes al voltant de la divulgació científica. Més de 300 experts es reuniran entorn unes 50 activitats entre conferències, tallers, microxerrades i debats.

El Campus vol aquest any fer d'altaveu sobre l'emergència climàtica. Per això, la programació s'obrirà amb la participació dels joves de Fridays for Future qui interpel·laran a representants del món empresarial, ajudats per professionals de la comunicació científica. L'objectiu és donar major visibilitat i sensibilitzar a diferents col·lectius sobre com el canvi climàtic ha passat a convertir-se en una emergència que posa en situació d'alarma al 78% de la població europea i la necessària actuació social i política per reduir les emissions.

A més, el Campus Gutenberg tractarà altres temes com com big-data i comunicació científica, comunicació empresarial de la recerca i la innovació o la diversitat afectiu-sexual a la ciència. Hi haurà tallers de disseny en comunicació de la ciència, tècniques de guerrilla per divulgació d'urgència, i un espai experimental, denominat "Babel de la Comunicació Científica" pensat per posar a prova la nostra capacitat per fer-nos entendre en 5 idiomes sense necessitat de traducció (gallec , italià, català, anglès i espanyol).

El Campus Gutenberg-CosmoCaixa és una iniciativa dedicada a la comunicació i la cultura científiques, impulsada pel Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental (UPF Barcelona School of Management-Universidad Pompeu Fabra) y la Fundació Bancària "la Caixa", en col·laboració amb el Centre de estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF), l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), l'Asociación Española de Comunicación Científica (AECC) i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

Aquestes jornades s'han convertit en un espai de debat, de reflexió crítica, de co-creació i d'intercanvi d'idees, que ofereix als participants una ocasió excel·lent per aprendre i explicar. És el lloc per compartir iniciatives, experiències, dubtes i propostes a l'entorn de la divulgació científica.

La programació completa es pot consultar aquí